menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتوریست فلسطینی

ارتش سایبری عربستان کاریکاتوریست فلسطینی را تهدید کرد

پس از آنکه کاریکاتوریست فلسطینی یک کاریکاتور درباره کاهش شدید قیمت نفت منتشر کرد، ارتش سایبری عربستان به وی حمله‌ور شد و او را تهدید به قتل کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» کاریکاتوریست فلسطینی (مقیم سوئد) که برای شبکه قطری «الجزیره» کار می‌کند پس از انتشار توئیتی، مورد حمله ارتش سایبری عربستان سعودی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، در کاریکاتور وی که کاهش شدید قیمت نفت را به سخره گرفته، یک بشکه نفت در حال غلطیدن به سمت یک عرب است که حمله‌کنندگان به این کاریکاتوریست آن را توهین به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی توصیف کرده‌اند.

در این گزارش آمده است، در پی انتشار این کاریکاتور و حمله ارتش سایبری سعودی طولی نکشید که هشتگ « فلسطین لیست قضیتی» (فلسطین مسأله من نیست) در توییتر ترند شد و عاملان این توییت‌ها مدعی شدند فلسطینی‌ها کمک‌های ریاض را نادیده گرفته‌اند. عده‌ای هم کاریکاتورهایی در توهین به فلسطین منتشر کردند.

«ادهم ابو سلیمه» سخنگوی کمیته «جنبش ملی برای شکست محاصره غزه» ضمن اشاره به هشتگ به راه افتاده، سازمان اطلاعات سعودی را در پشت پرده آن دانست.

کاربری به نام «سلطان الشهری» در پاسخ به وی مدعی شد، سعودی‌ها را درباره باارزشترین دارایی‌شان (کشور، توانایی و حاکمانشان) تحریک نکنید بلکه تلاش کنید کشور خود را از افراد «نجس» پاک کنید که بر سر مسأله فلسطین تجارت می‌کنند.

نکته قابل توجه همراهی «ایدی کوهن» تحلیلگر صهیونیست با ارتش سایبری عربستان سعودی بود که در فیسبوک خود این کاریکاتور را منتشر کرد.

در پی این موضوع برخی سازمان‌های جهانی مانند «شبکه بین‌المللی حقوق کاریکاتوریست‌ها» و «بنیاد فرانکوفونی آزادی های پاریس» با انتشار توییت‌هایی با محمود عباس اعلام همبستگی و از وی اعلام حمایت کردند.

با بالا گرفتن بحثها در این باره کاریکاتوریست مذکور با انتشار توییتی توضیح داد که قصد وی از این توییت «سعودی‌ها» نبوده بلکه منظورش کل شهروندان عرب بوده که بیشترین خسارت را از کاهش قیمت نفت دیده‌اند.

وی در واکنش به پست ایدی کوهن و بی‌احترامی وی به ملت فلسطین و خود کاریکاتوریست، این اقدام را تلاشی برای ماهیگیری از آب گل‌آلود دانست.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر