menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بزرگداشت روزبه فروتن پی

آیین بزرگداشت طنزپرداز گیلانی در رشت برگزار می شود

موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان با همکاری پژوهشکده گیلان شناسی آیین بزرگداشت استاد «روزبه فروتن پی» شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز گیلانی را پنج شنبه ( ۱۱ مهر) برگزار می کند.

به گزارش شیرین طنز، «حمید نظرخواه علیسرایی» از برگزاری بزرگداشت استاد «روزبه فروتن پی» خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در آیین بزرگداشت این شاعر، پژوهشگر و طنز پرداز گیلانی، که ساعت ۱۶ عصر روز پنج‌شنبه ( ۱۱ مهر) در سالن اجتماعات پژوهشکده گیلان شناسی واقع در سلیمانداراب رشت برگزار می‌شود دکتر بهرام علیزاده، دکتر رضا سیف پور و مهندس فرامرز کوچکی زاد سخنرانی خواهند کرد.

رییس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان و دبیر بزرگداشت این مراسم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، ادبی روزبه فروتن پی شاعر، پژوهشگر و طنز پرداز گیلانی ، افزود: روزبه فروتن پی در ۲۸ خرداد سال ۴۶ در غازیان شهرستان بندرانزلی استان گیلان تولد یافت و سرایش شعر را از سن ۱۵ سالگی با تاثیر از شعر باران «گلچین گیلانی» و منظومه های گیلکی زنده یاد «شیون فومنی» آغاز کرد.

وی با بیان اینکه، فروتن پی در دوران خدمت سربازی که ۱۸ ماه در جبهه بود موفق به سرایش تعدادی غزل و منظومه شد، تصریح کرد: وی با حضور در انجمن‌های ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های هنری مشهد، تهران گیلان و .. نکته‌های بسیاری از شاعران و هنرمندان و اساتید آموخت.

نظرخواه بیان کرد: فروتن پی در سال ۶۹ در رشته زبان و ادبیات فارسی(ادب پژوهی) وارد دانشگاه سبزوار شد و به تحصیل پرداخت و در سال ۷۲ فعالیت و همکاری خود را به عنوان نویسنده با رادیوهای سراسری کشور « صدا و سیما» و « جام و جم» آغاز کرد.

وی اظهار کرد: وی از سال ۷۵ به صدا و سیمای مرکز گیلان انتقال پیدا کرد و تا کنون به عنوان کارمند رسمی این سازمان مشغول به کار است و هم اکنون ویراستار، تهیه کننده، پژوهشگر، گزارشگر و نویسنده برنامه های ادبی رادیو گیلان است.

نظرخواه ادامه داد: از فروتن پی شعرها و مقالات متعددی در نشریات سراسری و محلی گیلان چاپ و نشر یافته است و شعرهایش در تذکره‌ها و کتاب‌های متعدد ادبی معاصر کشور و گیلان چاپ شده است.

وی اضافه کرد: از روزبه فروتن (طنزپرداز گیلانی) پی تا کنون ۱۲عنوان کتاب ادبی چاپ و منتشر شد و سه سی دی صوتی شامل منظومه‌های گیلکی وارد بازار فرهنگ شد و در اختیار ادب دوستان قرار گرفت.

پایان پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر