menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب ضرب المسائل نوشته محمد پور رشیدی

در «ضرب المسائل» ضرب المثل‌های شیرین فارسی را با زبان طنز بخوانید

“ضرب المسائل” کتابی است که در آن افسانه‌ی پیدایش چند ضرب المثل شیرین فارسی به زبان طنز نگاشته شده است.

به گزارش شیرین طنز، قصه‌ی این ضرب المثل‌ها همگی از ذهن نویسنده‌ی کتاب عبور کرده، از مسیر اصلی خود خارج و به قالب شعر در آمده اند.

در این کتاب سرچشمه‌ی ظهور ۱۵ ضرب المثل شناخته شده در زبان فارسی، به گونه‌ای متفاوت و با بیانی جذاب، موزون و در عین حال ساده برای خواننده به رشته‌ی تحریر در آورده شده است.

تحقیق و جستجو در زمینه ضرب المثل های ایرانی

محمد پور رشیدی” طنز نویس و طنز پژوه و نویسنده‌ی کتاب “ضرب المسائل” از سال ۹۵ به تحقیق و جستجو در زمینه ضرب المثل های ایرانی پرداخته و این قصه ها را باز تولید کرده است تا از مقتضیات زمان هم دور نباشد!

اشعار این کتاب دنیای گذشته و حالِ ما را به شکلی آهنگین و زیبا به یکدیگر پیوند می‌دهد و گهگاه گریزی می‌زند به مسائل جاری و ساری در زندگی روزمره‌ی ما و تلنگری می‌شود، تا نگاهی کنیم به مجموعه‌ی آن چه به آن “فرهنگ ایرانی” می‌گوییم.

پشت بند هر قصه، صفحه‌ای با عنوان “ضرب الملل” وجود دارد که حاصل سرک کشیدن “مهنوش رضایی” در ضرب المثل های مردم دنیاست. در این صفحه نقش واژه‌ها و اسم‌ها در شکل گیری مفهومی متفاوت در یک فرهنگ و زبان دیگر، به خواننده نشان داده می‌شود.

کتاب ضرب المسائل توسط “نشر آثار برتر” منتشر شده و از طریق سایت طنزپردازی قابل خریداری است.

محمد پور رشیدی متولد ۱۳۶۳ رفسنجان (ساکن اصفهان)، با مدرک کارشناس ارشد روان شناسی، شاعر، طنزپرداز و برنامه ساز طنز، مدیر انجمن ادبی هیوا نجف آباد، سرپرست کارگاه تخصصی طنز دفتر طنز اصفهان، همکار ماهنامه طنز و کاریکاتور اصفهان نیمروز، طراح و کارگردان رادیو اینترنتی نیمروز، مدیر محتوای برنامه های طنز از جمله: حلقه طنز، خنداخند و … در اصفهان، رتبه نخست جشنواره کشوری روستا در رشته شعر طنز و برگزیده چندین جشنواره شعر (کشوری و استانی) است.

شعر خوانی محمد پوررشیدی در خنداخند ۲۰
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر