menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش کله پوک ها

حسن باستانی با اشاره به ارائه نمایشنامه «کله پوک‌ها» برای اجرای در سال ۹۳ به تماشاخانه ایرانشهر عنوان کرد محمد حاتمی در تدارک روی صحنه بردن نمایش «داش آکل» نوشته وی برای اجرا در سالن اصلی تئاترشهر است.

به گزارش مهر، حسن باستانی کارگردان و نویسنده تئاتر درباره فعالیت‌هایی که قرار است سال 93 به سرانجام برساند، گفت: نمایشنامه «کله پوک‌ها» نوشته نیل سایمون را برای اجرا در سال 93 به تماشاخانه ایرانشهر ارائه داده ام البته فکر نمی‌کنم تا پایان سال وضعیت اجراهای ایرانشهر اعلام شود.

معمولا نمایشنامه های نیل سایمون روایتگر یک طنز اجتماعی در فضایی کمدی هستند که این اثر هم مستثنی از دیگر کارهای این نویسنده نیست.

کله پوک

وی ادامه داد: داستان «کله پوک‌ها» نیز روایتی طنز از مردم یک روستا است که به دلیل بی سوادی و کم فهمی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید.

این اثر نمایشی دیالوگ های زیبا و موقعیت های جذابی دارد به همین دلیل این نمایش را برای اجرا برگزیدم. در طول سالهای اخیر مردم کشور ما گرایش بیشتری به آثار طنز پیدا کرده اند، بنابراین من نیز ترجیح می‌دهم در سال جدید نمایشی طنز را که مفاهیم سیاسی، اجتماعی در آن مطرح می‌شود به صحنه ببرم.

این کارگردان یادآور شد: همچنین نمایشنامه «بر کرانه رود خواب زده» که از نوشته های خودم است را برای اجرا به مجموعه تئاتر شهر ارائه کرده ام.

این نمایشنامه اثری ضد جنگ است که در فضایی طنز روایت می‌شود اما محتوای تراژیکی دارد. در این نمایشنامه که در ارتباط با تمامیت ارضی کشورهاست به اشغال سرزمین ها توسط دولت های قدرتمند پرداخته می‌شود.

این نمایش 5 بازیگر دارد که فعلا به دلیل مشخص نبودن وضعیت تئاترشهر نمی‌توان با کسی وارد مذاکره شوم.

باستانی با اشاره به وضعیت مبهم تئاتر شهر گفت: متاسفانه وضعیت تئاتر شهر فعلا در ابهام به سر می‌برد چون به ما اعلام کرده اند در شش ماه اول سال تئاتر شهر به خاطر تعمیرات تعطیل است، بنابراین وضعیت اجراها نیز نامشخص خواهد بود، اما امیدوارم با مشخص شدن وضعیت تئاتر شهر این متن برای اجرا مورد قبول قرار گیرد چون طبق قاعده ما می‌توانیم هر دو سال یکبار در مجموعه تئاتر شهر نمایشی را اجرا کنیم.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: قرار است محمد حاتمی در سال آینده یکی از نوشته های من به نام «داش آکل» را به صحنه ببرد.

احتمالا این نمایش برای اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر ارائه شده است، اما بازهم به دلیل مشخص نبودن وضعیت تئاتر شهر زمان اجرای آن مشخص نیست.

این نمایشنامه بر اساس «داش آکل» صادق هدایت نوشته شده اما در این متن با رویکرد و نگاهی جدید و متفاوت به این داستان تاریخی پرداخته ام.

باستانی آبان ماه امسال نمایش «بی سرزمین تر از باد» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده برد.

همشهری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر