menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب های صادق هدایت

معرفی سه کتاب جدید درباره ی صادق هدیت

دو کتاب «نیمه پنهان سرگذشت صادق هدایت» و «چرا صادق هدایت نمی‌میرد؟» از نشر ورجاوند و کتاب «آثار نایاب صادق هدایت» از نشر چشمه، عنوان سه کتابی است که طی روزهای گذشته منتشر شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ سه عنوان کتاب تازه درباره آثار صادق هدایت منتشر و روانه بازار نشر شده است. «نیمه پنهان سرگذشت صادق هدایت» به کوشش جهانگیر هدایت و «چرا صادق هدایت نمی‌میرد؟» اثر فرزاد منفرد از نشر ورجاوند و کتاب «آثار نایاب صادق هدایت» که با کوشش جهانگیر هدایت توسط نشر چشمه منتشر شده، عناوین این سه کتاب است.

«نیمه پنهان سرگذشت صادق هدایت»
درباره زندگی، آثار، افکار و حوادث زندگی صادق هدایت کتب و مقالات بسیار نوشته شده است اما کتاب «نیمه پنهان سرگذشت صادق هدایت» به نحوی زندگی او را بیان می‌کند که بی‌نظیر است.

در این کتاب از زمانی که صادق هدایت از فرانسه بازگشت و در ایران مشغول کار شد، تمام اسناد و مدارک که مربوط به استخدام در بانک ملی ایران است و بعد ممنوع القلم شدن، سفر به هند و یادگیری زبان پهلوی و ترجمه کتب پهلوی به فارسی و بعد خیانت‌هایی که دوستان هدایت به او کردند و بعد آنچه پس از خودکشی هدایت در مورد آثار، فیلم‌سازی و دیگر آثار پیش آمد، به طور مستند آمده است و بخش مهمی از زندگی و آنچه پس از وفات او اتفاق افتاد، بیان شده است.

این کتاب دارای سه بخش اصلی است؛ ابتدا اسناد و مدارک و شرح ماوقع در ایام حیات صادق هدایت تا سال ۱۳۳۰ است. بخش دیگر از سال ۱۳۳۱ اتفاق افتاده و تا سال ۱۳۵۷ ادامه داشته که به‌طور مستند و مفصل در این کتاب آمده است. بخش سوم نیز در کتاب دیگری و به صورت مجزا منتشر خواهد شد. آن کتاب به اتفاقات پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

کتاب «نیمه پنهان سرگذشت صادق هدایت» در ۱۹۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به‌بهای ۲۰ هزار تومان توسط نشر ورجاوند منتشر شده است.

«چرا صادق هدایت نمی‌میرد؟»
«چرا صادق هدایت نمی‌میرد؟» اثر فرزاد منفرد به تجلی عشق در نقاشی‌های صادق هدایت می‌پردازد. شاید برای عده‌ای عجیب باشد اما هدایت علاوه بر انواع کارهای ادبی که انجام می‌داد، در ایام فراغت نقاشی هم می‌کشید. البته او یک نقاش حرفه‌ای نبود و نقاشی‌هایش بیشتر نوعی برون‌گرایی قلم روی کاغذ بود.

هدایت در دوران اقامت در پاریس کارت پستال سفید تهیه می‌کرد و روی آنها نقاشی می‌کرد و تقریباً تمام نقاشی‌های او چنین است. در این کتاب فرزاد منفرد که درباره صادق هدایت اطلاعات و تحقیقات جالبی انجام داده است، دست به بررسی تجلی عشق در نقاشی‌های صادق هدایت زده است.

«چرا صادق هدایت نمی‌میرد؟» اثر فرزاد منفرد در ۶۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به‌بهای ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان توسط نشر ورجاوند منتشر شده است.

«آثار نایاب صادق هدایت»
کتاب «آثار نایاب صادق هدایت» عنوان سومین کتابی است که طی روزهای گذشته درباره صادق هدایت منتشر شده است. این کتاب که به کوشش جهانگیر هدایت تهیه شده، مجموعه‌ای از آثار هدایت است که بین سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۲۵ در نشریات مختلف منتشر شده و تا به امروز توجه جدی به آنها نشده است.

در این کتاب مطالب ادبی فولکلور، مقالات، ترجمه‌های هدایت و داستان‌های او که همگی جنبه انتقادی و طنز دارند، آورده شده است. برخی از این مطالب با نام‌های مستعاری مانند منشی حضور، ق. مسکین‌جامه، پ.مازیار،‌ا.م، علینقی پژوهش‌پرور، محمدرحیم گردان سپهر و یا ص.هـ منتشر شده است.

نسخه کامل و بدون سانسور داستان «سایه مغول»، بازمانده داستان «چاقوکش» و «عنکبوت نفرین شده»، مقاله‌های «معلم اخلاق»، «سعدی آخرالزمان» و «ملانصرالدین در بخارا»، داستان علمی-تخیلی «سرگذشت ماه» و مقاله انتقادی و طنز «چگونه شاعر و نویسنده شدم؟» بخشی از مطالب این کتاب است.

کتاب «آثار نایاب صادق هدایت» به کوشش جهانگیر هدایت در ۱۲۱ صفحه، شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و به‌بهای ۱۱ هزار تومان توسط نشر چشمه راهی بازار نشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر