menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آتش سوزی آتش نشانی

طنز : مصاحبه گرم و صمیمی با جناب آتش پاره!

وحید حاج سعیدی :
طبق یک سنت دیرینه و قدیمی در کشور، همه ساله در فصول گرم و لرم سال چند صد هکتار از جنگل های مملکت طعمه حریق می شوند و متأسفانه به تلی از خاکستر تبدیل می شوند.
این سناریو علاوه بر نابودی بخش زیادی از عرصه های جنگلی باعث نابودی جانداران زیادی نیز می شود. در همین رابطه خبرنگار ما گفتگوی کوتاهی با جناب آتش پاره انجام داده اند که نکات قابل تاملی در آن نهفته است.

*با سلام لطفاً خودتان را معرفی بفرمائید.
ــ چاکر شما آتیش البته بچه ها با من شوخی دارن و منو آتیش پاره… در ضمن یک کم عقب تر واستا یک وقت پره شلوارت گُر نگیره!

*لطفاً بفرمایید اینجا کجاست و چه اتفاقی افتاده است؟
ــ اینجا ظاهراً جنگل های انبوهه. ما هم با بچه ها داشتیم واسه یه خانواده مسافر آب جوش می آوردیم و ذغال واسه کباب ناهار آماده می کردیم که چند تا از بچه ها جو گیر شدن و گُر گرفتن… بقیه ماجرا رو هم خودتون مشاهده می کنین. بقیه ملت هم که از حتماً از تیلیوزیون دیدن.

*بله متأسفانه. جسارتاً می توانم بپرسم این جوگیر شدن و گُر گرفتن دوستان شما تا کی ادامه دارد؟
ــ آقایی که شما باشی، راستیاتش من خودم اصلاً با این جور جنگولک بازی و آتیش سوزی های کوچیک حال نمی کنم. آتیش سوزی باید اساسی و مشتی باشه و عین جنگل های روغنی برگ استرالیا دست کم یک ماه بسوزه تا جیگر آدم حال بیاد! ولی چکار کنیم که امکانات نیست و مجبوریم به همین مقیاس کوچیک و چند روزه بسنده کنیم!

*چه کار کنیم که دامنه جنگولک بازی شما بیشتر از این ادامه پیدا نکند؟
ــ اولندش مادر نزائیده کسی بخواد جلوی تفریح و سرگرمی بچه های مارو بگیره. در ثانی شما اگه خیلی دلت واسه جنگلا می سوزه چهار تا نهالستان به نهالستان های کشور اضافه کنین و جلوی قطع بی رویه درختا ، خشک کردن باغات قدیمی تهرون واسه آپارتمان سازی، ساخت و ساز در عرصه های جنگلی و … بگیرین. سوماً کجای دنیا با بطری آب معدنی و نوشابه خانواده و بیل آتیش خاموش می کنند!؟ والله قباحت داره با این همه ستاره! ببخشید این مربوط به تماشاگران پرسپولیس در فصل های گذشته بود! آخه یه هلی کوپتری، چهار تا آب فشان هیدرولیکی، چهار تا سنسور آتش سوزی، چهار نفر نیروی دوره دیده… بالاخره خاموش کردن ما هم آداب و مراتبی دارد! یه مقدار کلاس بدین به قضیه…

*به نظر شما ایراد اصلی کار کجاست و چرا توان مقابله با آتش سوزی در جنگل را نداریم؟
ــ اولاً من که ایرادی نمی بینم.
آتش سوزی در جنگل هم بخشی از حوادث غیر مترقبه است و آتش سوزی بدون خسارت معنی ندارد. اما حالا که خیلی اصرار می کنی اجازه بده روشنت کنم. صبر کنم یک مقدار جلو تر بیام…

*به دلیل افزایش دود ناشی از آتش سوزی امکان ادامه مصاحبه میسر نشد!
ــ کجا در میری؟…….. واستا روشنت کنم!
منتشر شده در : اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر