menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مهدی فرج الهی

شادمانی و نشاط، با ذات شکرگزاری همخوانی دارد

مهدی فرج‌اللهی، شاعر طنزپرداز کشورمان، اظهار کرد: طنز، هدفی والا، انسانی و اخلاقی دارد.

به گزارش شیرین طنز، یکی از شاعران و نویسندگان طنز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری بیان داشت: طنز، بیان شیرین تلخی‌هاست. هدف طنز، اصلاح و بهبود است و کارکرد آن بهتر شدن است نه آسیب زدن.

مهدی فرج‌اللهی با بیان اینکه هنوز شناخت درستی از طنز وجود ندارد، گفت: عده ای گمان می‌کنند هدف طنز، به سخره گرفتن و مسخره کردن است در حالی که این هجو محسوب می‌شود و اگر خارج از محدوده ادب باشد، هزل اتفاق می افتد. طنز اهداف والایی دارد و کرامت انسانی و اخلاق را در بر می‌گیرد.

وی همچنین گفت: از طنز می‌توان در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد که هم نکته ای را به مخاطبان گوشزد کند و هم آن‌ها را بخنداند و فضای شاد ایجاد کند. در جامعه ما نیز باید رصد شود که چه میزان این اتفاق افتاده و به‌ویژه در رسانه ملی که بیشترین مخاطب را دارد، چه تمهیداتی برای شاد کردن مردم اندیشیده شده و جای چه فعالیت‌هایی خالی است.

این شاعر و نویسنده با اشاره به آیه ۱۷۰ سوره آل عمران گفت: در قرآن کریم می‌خوانیم «آنان به‌واسطه آنچه خدا از فضل و رحمتش نصیب آنان گردانیده شادمانند»، پس درواقع می‌توان گفت شادمانی و نشاط، با ذات شکرگزاری همخوانی دارد.

دفتر طنز حوزه هنری

فرج‌اللهی به فعالیت‌های دفتر طنز حوزه هنری نیز اشاره کرد و افزود: حوزه هنری به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهایی که در زمینه فرهنگ کشور فعالیت می‌کند، تا کنون قدم‌های خوبی در زمینه ارتقای جایگاه طنز برداشته و با برنامه‌های مختلف تخصصی و عمومی که برگزار می‌کند در آینده نیز بیش از این موفق خواهد بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر