menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هفته نامه صدا

سردبیر هفته‌نامه «صدا» بابت چاپ مطلبی طنز انتشار صدا را متوقف کرد

سردبیر هفته‌نامه «صدا» ضمن عذرخواهی بابت انتشار مطلب طنزی در تازه‌ترین شماره این هفته‌نامه از توقف انتشار آن تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، کانال رسمی هفته‌نامه «صدا» با انتشار اظهارات سردبیر این هفته‌نامه خبر از توقف انتشار این هفته‌نامه با تصمیم تحریریه داد.

محمد قوچانی انتشار مطلب طنزی که شائبه توهین ایجاد کرده را دیدگاه تحریریه این نشریه ندانست و ضمن عذرخواهی، بر اعتقاد راسخ این هفته‌نامه بر موازین قانونی تاکید کرد. قوچانی در این گفت‌وگو توضیحات بیشتری درباره این مطلب و تصمیم مسئولان هفته‌نامه صدا داده است: این مطلب در بیرون تحریریه توسط یکی از طنزنویسان نشریه توقیف شده قانون نوشته شده بود. نشریه‌ای که صفحات طنزی به نام بی‌قانون داشت و به علت مطالبی از این دست توقیف شده بود.

وی افزود: نویسنده این مطلب آقای آیدین سیارسریع با نشریه صدا تاکنون همکاری هم نداشته است و از این رو مطلبی نبوده و نیست که بیانگر دیدگاه صدا باشد. همه مطالب نشریاتی که ارگان حزبی نیستند در واقع موضع نویسندگان آن محسوب می‌شوند. دیدگاه صدا به عنوان یک نشریه همان است که در تیتر یک این شماره و با تاکید بر مواضع و تدبیر نظام و رهبری منتشر شده است که طبق عرف روزنامه‌نگاری موضع رسمی نشریه است. ما در آن مطلب گفتیم که تدبیر رهبری در عدم دوقطبی شدن سیاسی کشور را در حد یک توافق ملی می‌دانیم و معتقدیم که باید حاکمیت یگانه را در کشور تقویت کنیم. حتی درباره عدم حضور آقای احمدی‌نژاد گفتیم نباید مغرور شویم و جناح اصولگرا را نادیده بگیریم.

وی درباره موضع تحریریه درقبال این متن طنز هم گفت: قطعاً اگر شایبه‌ای از توهین و عدم نزاکت در این مطلب وجود دارد ما از آن برائت می‌جوییم. از آن برائت جسته و ضمن عذرخواهی از مردم اعلام می‌کنیم که از ساحت نشریه‌ای مانند صدا که سه سال است در چارچوب قانون منتشر می‌شود چنین موضعی دور است و ما از این وضع ناراحتیم و با نویسنده مذکور نیز قطع همکاری خواهیم کرد و حتی یک مطلب دیگر نیز از وی در نشریات هم‌میهن منتشر نخواهیم کرد. این مطلب هم به دفتر مجله ارسال شده بود و همان‌طور که گفتم تحریریه صدا در تولید آن نقش نداشت.

قوچانی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون از نهادهای نظارتی به شما تذکری داده شده است؟ هم گفت: هنوز نه. اما ما تابع قانون هستیم. اما قبل از آنکه هرگونه تذکری از ناحیه مقام‌های قضایی یا امنیتی به ما داده شود ما حاضر هستیم برای اثبات اینکه سوءنیت نداریم و در واقع می‌خواهیم در چارچوب اخلاق و قانون و اعتقاداتمان عمل کنیم در همین راستا فعلاً تا اطلاع ثانوی از انتشار نشریه صدا خودداری می‌کنیم، تا زمانی که سازوکاری برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات طراحی کنیم.

هفته نامه «صدا» تازه‌ترین شماره خود را در قطع و گرافیک متفاوت از قبل، روزگذشته شنبه ۲۴ مهرماه روانه کیوسک مطبوعات کرده بود و در آغاز دور تازه فعالیت قرار داشت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر