menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رُمان طنز “من و داداش رباتم” با ترجمه ی میترا امیری منتشر شد

رمان نوجوانانه «من و داداش رباتم» نوشته‌ جیمز پترسون و کریس گرابنستاین با ترجمه میترا امیری راهی بازار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، در معرفی این کتاب عنوان شده است: جیمز پترسون و کریس گرابنستاین با شکستن الگوهای رایج ذهنی، یک رمان نوجوانانه خواندنی نوشته‌اند که در آن مادر مخترعی نقش کلیدی دارد؛ مادری که با اختراع رباتی به اسم «ای» برادری برای سامی شخصیت اصلی خلق می‌کند.

مادرِ «سامی هایز رودیگرز» پروفسوری خلاق است که مدام ربات‌های مختلف و عجیب غریب می‌سازد، پدرش هم یک تصویرساز شلخته پلخته است که همیشه همسرش را به ساختن ربات‌ها تشویق می‌کند. «مدی» خواهر کوچک سامی، از یک بیماری نادر رنج می‌برد و نمی‌تواند از خانه بیرون برود، حتی برای رفتن به مدرسه.

در خانه‌ آن‌ها انواع ربات‌های ساختِ مادر وجود دارند: ربات صبحانه‌ساز، ربات فوتبالیست، ربات هلیکوپتر، سگ رباتی… خلاصه هر جور رباتی که ممکن است جایی به کار بیاید توسط مادر ساخته شده تا آن‌ها بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند. تا این‌که یک روز مادر سامی، او را با یک ربات جدید غافلگیر می‌کند: یک داداش ربات به نام «ای»! این ربات کارش این است که برادر سامی باشد و با سامی به مدرسه برود! اما برخورد سامی با این داداش‌ربات انگار چندان صمیمی و مهربان نیست. او اصلا از این برادر تازه استقبال نمی‌کند. بچه‌ها غالبا دوست دارند خودشان همیشه تک باشند و تمام توجهات به آن‌ها باشد. بچه‌ دیگر گاهی یک رقیب محسوب می‌شود.

اما ظاهرا سامی نمی‌داند این برادر صرفا برای این ساخته شده که همیشه همراه او باشد و هوایش را داشته باشد. مثل یک برادر خوب که همیشه هوای برادرش را دارد. سامی می‌خواهد از شر این داداش ربات خلاص شود و هیچ‌وقت ریختش را نبیند. اما …

«جیمز پترسون» نویسنده‌ کتاب‌های طنز «من جوکم» و «من جوکترم» و کریس گرابنستاین نویسنده‌ کتاب‌های تخیلی و معمایی چون «جزیره دکتر لیبریس» و «فرار از کتابخانه‌ آقای لمونچلو» دست به دست هم داده‌اند تا فانتزی و طنز و علم را با هم بیامیزند و یک اثر دونفره‌ خلاق بیافرینند.

رمان «من و داداش رباتم» را نشر پرتقال در قطع رقعی و با قیمت ۱۴ هزار تومان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر