menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

من جوکم

معرفی کتاب طنز نوجوان “من جوکم” اثر پترسون

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده و منتقد ادبیات کودک و نوجوان، برای مطالعه آخر هفته کتاب طنز «من جوکم» را به نوجوانان پیشنهاد داد.

به گزارش شیرین طنز، فرهاد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای مطالعه آخر هفته کتاب طنز «من جوکم» را به نوجوانان پیشنهاد داد و گفت: این کتاب نوشته جیمز پترسون و کریس گرابنستاین برای گروه سنی ۹ تا ۹۹ سال است و بیتا ابراهیمی و بهشته خادم شریف آن‌را برای نشر پرتغال ترجمه‌ کرده‌اند.

این نویسنده و مترجم در ادامه توضیح داد: جایزه «New York Times Bestseller» از جمله افتخاراتی است که این کتاب کسب کرده و توانسته اثر موفقی باشد.

من جوکم

وی درباره کتاب «من جوکم» بیان کرد: این کتاب به‌عنوان یک کار طنز توجهم را جلب کرد و فکر می‌کنم اگر نوجوانان آن‌را مطالعه کنند، برایشان جالب و جذاب خواهد بود، زیرا در این کتاب در قالب ۳۳۰ صفحه داستان کمدی یا استندآپ مطرح شده که ژانر جدیدی محسوب می‌شود. البته در ایران با اجرای برنامه‌هایی مانند «خندوانه» این حوزه تا حدودی مورد توجه قرار گرفته است.

حسن‌زاده افزود: نکته قابل توجه در این کتاب وجود نوجوانی به نام «جیمی گریم» یک کمدین معلول است که می‌خواهد در مسابقه بانمک‌ترین بچه کمدین دنیا که یک مسابقه استند آپ کمدی است، شرکت کند. در واقع نوعی پارادوکس در کتاب وجود دارد که می‌تواند جذاب باشد. نکته بعدی، تلاش زیاد و ناامید نشدن این نوجوان است که پیام مثبتی را برای نوجوانان دربردارد.

به گفته این نویسنده، ویژگی مثبت دیگری که در این کتاب وجود دارد، تصویرگری خوب آن است که سبب درک و فهم بیشتر مخاطب از متن اثر می‌شود.

فرهاد حسن زاده

فرهاد حسن‌زاده در سال ۱۳۴۱ در شهر آبادان به دنیا آمد. نوشتن را در سال‌های نوجوانی در مدرسه و کلاس‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و استعداد نویسندگی وی در همان دوران کشف شد. پس از حمله عراق به ایران، همراه خانواده به اصفهان مهاجرت کرد و برای مدت چند سال از نوشتن در این عرصه باز ماند. در سال ۱۳۷۰ بود که نخستین کتاب حسن‌زاذه به نام «ماجرای روباه و زنبور» مخصوص کودک به چاپ رسید. وی تاکنون نزدیک به ۷۰ عنوان کتاب برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نوشته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر