menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رویا صدر

رویا صدر : ارتباط طنز با زمینه های مختلف فکری یا اجتماعی منتشر می شود

رویا صدر در ۴ مرداد ۱۳۳۹ در تهران زاده شد و کارشناسی‌اش را در رشته ریاضیات کاربردی از دانشگاه تهران گرفت. پژوهشگر و نویسندهٔ طنزپرداز معاصر ایرانی است. او مدتی در شورای سردبیری مجله زن روز فعالیت می‌کرد و به تدریج کارهای طنز خود را در نشریه گل آقا و برنامه‌های رادیویی منتشر کرد و وارد حوزه طنز شد. او همچنین چند اثر پژوهشی و فرهنگی چاپ کرده است. رویا صدر در شاخه «طنز مکتوب» جشنواره مطبوعات عنوان نفر برگزیده را کسب کرده است و برنده جایزه شعر طنز جشنواره سوره سال ۱۳۷۴ است. او نفر دوم جشنواره مطبوعات در سال ۱۳۷۸ بوده است. همچنین به خاطر کتاب «بیست سال با طنز»، به عنوان پژوهشگر برتر در اولین جشنوارهٔ جایزهٔ پروین اعتصامی انتخاب شده است.

به گزارش شیرین طنز، رویا صدر در گفتگو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز درباره کتاب جدیدش گفت: در حال حاضر در حال آماده سازی یک مجموعه مصاحبه هایی است درمورد ارتباط طنز با زمینه های مختلف فکری یا اجتماعی هستم که در قالب مصاحبه انجام شده است. هفت مصاحبه آماده شده، و دوتای اینها نیز درحال آماده شدن هستند، و پس از آماده سازی در قالب یک کتاب منتشر خواهم کرد.

رویا صدر

این طنزپرداز ادامه داد: این مصاحبه ها شامل طنز در ارتباط با زمینه های معرفتی، فکری و اجتماعی است. برای مثال طنز و فلسفه، طنز و جامعه شناسی، و روانشناسی و طنز و زبان شناسی و طنز و الهیات، این ها را با این موضوعات آماده کرده ام و دوتای دیگر نیز در جریان است.

صدر درباره رمان جدیدش نیز گفت: یک رمان هم دردست دارم که آماده است و با ناشری صحبت کرده ام، ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ام.

وی درباره موضوع این رمان نیز گفت: می توان گفت موضوع این رمان نیز نظیره نویسی رمان های عامه پسند است.

از کتاب های این نویسنده می توان به فرهنگنامه زنان پژوهشگر در علوم انسانی، خبرنامه محرمانه، بیست سال با طنز (بررسی طنز پس از انقلاب) ، ه، مثل تفاهم، برداشت آخر (بررسی طنز مطبوعاتی) و… اشاره کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر