menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی کشور با عنوان تیتر ۱۰ برگزار می شود

برگزاری دهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی کشور با عنوان « تیتر ۱۰» ، با ابلاغ آیین‌نامه برگزاری این جشنواره کلید خورد و روند اجرای برگزاری آن رسماً آغاز شد. در این دوره از جشنواره برای اولین بار بخشی با نام « فضای مجازی » نیز به جشنواره نشریات دانشجویی اضافه شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از مفدا، دستورالعمل برگزاری «دهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی» با عنوان « تیتر ۱۰» و با شعار « مسئوولیت اجتماعی دانشگاه، نقادی منصفانه و آزادانه» توسط دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

در این جشنواره که با هدف ظرفیت‌سازی در فعالان و علاقمندان نشریات دانشجویی جهت ارتقای روزنامه‌نگاری تخصصی از طریق معرفی چهره‌های مؤثر این گونه نشریات به جامعه رسانه‌ای کشور و توسعه کمی و کیفی نشریات دانشجویی برگزار می‌شود، کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل کشور شامل دانشجویان دانشگاه‌های تابعه وزارتین بهداشت و علوم و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، حضور خواهند داشت. البته در این دور جشنواره فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشروط بر این‌که بیش از یک سال از فارغ التحصیلی آنان نگذشته باشد، امکان شرکت در جشنواره « تیتر ۱۰» را خواهند داشت.

دهمین دوره «جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور» در سه بخش اصلی شامل «آثار برگزیده» ، « نشریات برگزیده» و «فضای مجازی» و همچنین شامل «دو بخش ویژه و نویسندگان برتر» برگزار خواهد شد.

از مهمترین تغییرات این جشنواره نسبت به ادوار گذشته، اضافه شدن بخش « فضای مجازی » به این جشنواره است که به نظر می‌رسد به دلیل اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعات در فضای مجازی این بخش برای اولین بار به جشنواره نشریات دانشجویی اضافه شده است. البته جزییات و رشته‌های این بخش هنوز اعلام نشده است.

در بخش«آثار برگزیده» دانشجویان مجاز هستند آثار تولیدی خود که در بازه زمانی تیرماه ۹۴ تا ۱۵ دی‌ماه ۹۵ در یکی از نشریات دانشجویی دارای مجوز انتشار ، منتشرشده ‌است را شرکت دهند.

متقاضیان شرکت در این جشنواره در بخش«آثار برگزیده» می‌توانند آثار خود را در رشته‌های تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، مقاله سیاسی، مقاله فرهنگی، مقاله اجتماعی، مقاله اقتصادی، مقاله صنفی، مقاله ادبی، مقاله هنری، مقاله دینی و قرآنی، طرح، کاریکاتور، طنز، عکس، طرح جلد و گرافیک و صفحه‌آرایی ارائه دهند.

%d8%aa%db%8c%d8%aa%d8%b1-10

در بخش«نشریات برگزیده» نیز نشریات دانشجویی با زمینه انتشار صنفی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و قرآنی، ادبی، طنز و کاریکاتور، علمی تخصصی علوم انسانی، علمی علوم پایه، علمی علوم پزشکی و علمی فنی و مهندسی امکان حضور در جشنواره دوره دهم را خواهند داشت. همچنین نشریات دانشجویی با موضوعات دیگر در دوره رشته نشریات عمومی و سایر نشریات امکان حضور در جشنواره دارا هستند.

متقاضیان شرکت در « جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۰ » فرصت دارند از ۱۰ آذرماه جاری تا ۱۵ دی‌ماه، نسخه الکترونیکی آثار خود را از طریق وب‌سایت دبیرخانه دهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی به نشانی www.titr10.ir بارگذاری کنند. مرحله نهایی این جشنواره از ۲۶ بهمن‌ماه تا ششم اسفند سال جاری توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

گفتنی است «جشنواره سراسری دانشگاه‌های سراسر کشور» توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تأسیس شد و مسؤولیت دبیرخانه دائم این جشنواره تا دوره ششم برگزاری آن بر عهده وزارت بهداشت بود. با روی کار آمدن دولت نهم این جشنواره در چند سال متوالی برگزار نشد و در دولت‌های نهم و دهم مجموعاً تنها دو دوره آن در دوسال‌های پایانی دولت دهم – دوره هفتم و هشتم جشنواره – برگزار شد.

در دولت یازدهم در راستای تلاش جهت ایجاد فضایی پویا و با نشاط در دانشگاه‌ها و در راستای تکریم و ارج نهادن به تفکر و اندیشه‌ورزی، دوره نهم جشنواره نشریات دانشجویی در سال ۹۳ برگزار شد و دوره دهم آن نیز امسال توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر