menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

خر حیوان نجیبی است

خاطرات و زندگی نامه خودنوشت یک خر فیلسوف‌ نما منتشر شد

کتاب «خر حیوان نجیبی است» روایتی از خاطرات و زندگی نامه خودنوشت الاغی فیلسوف‌نما است که به ادعای برخی، نخستین کتاب فلسفی طنز بعد از انقلاب محسوب می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، کتاب «خر حیوان نجیبی است» اثر علی اوجبی، معاون سابق فرهنگی خانه کتاب است. روی جلد این کتاب در بخش نام نویسنده نوشته شده «مخلص با وفا؛ الاغ با حیا؛ اوجبی ناقلا»! جالب اینکه این کتاب در برخی غرفه‌های مؤسسات کاملاً حکمی و فلسفی به فروش می‌رسد!

اوجبی در این کتاب نوشته است که بدانید و آگاه باشید، بنابر اصل اولی زبانشناسانه و اسطوره شناسانه، هر ظاهری را باطنی است. اگر از قید و بند ظاهر، لختی خود را رها سازید و از این خاطرات خرانه به ظاهر سطحیه و سخفیه به کنه مطالب خفیه آن نایل آیید چه نکته‌های انسان ساز و معرفت آموز بیابید.

خر حیوان نجیبی است

خر حیوان نجیبی است

اوجبی در این اثر می‌نویسد: ما در دوران زندگی خود از پدر و مادر و معلم و دوست و آشنا همه حرفی شنیده‌ایم ـ فارغ از اینکه تاثیری داشته یا نه ـ حال چه ایرادی دارد سخنان یک خر به زبان آمده را بشنویم شاید معجزه‌ای حاصل شد و این یاسین در گوش برخی آدمیان تاثیر گذاشت!

شما به هر کوی و برزن که سر زنید، چه در میان اغنیا و برج‌های سر به فلک کشیده زعفرانیه و کامرانیه و فرمانیه و آجودانیه و دیگر نیه‌ها و چه در میان حلبی آبادهای فقرا و نیز مناطق میانه‌ای چون: یاغچی آباد و نازی آباد و خانی آباد و دیگر ناآبادها، هیچ کس را نمی‌یابید که خود را خوشبخت و سعادتمند بداند و از این زندگی سراسر دلهره و اضطراب و…. که نیچه آن را زبانم لال پایان زندگی خدا انگاشته است، لذت ببرد. اساساً آدمیان معنای واژه سعادت و خوشی را نمی‌دانند. وقتی از آنها می‌پرسیم سعادتمندید؟ می‌گویند اصلاً سعادت یعنی چه؟ ما معنای آنچه تو می‌گویی و می‌پرسی را در نمی‌یابیم.

کتاب «خر حیوان نجیبی است» با بهای 14500 تومان منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر