menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فیلم بچگیتو فراموش نکن

اکران فیلم “بچگیتو فراموش نکن” با محتوای طنز غیر متعارف و موقعیت

سینمای طنز ما خوب است، منتهی می‌تواند بهتر باشد و برخی از کارگردان‌ها باید از ساخت فیلم‌‌های سطحی دست بردارند و ارزش‌ها و انتظارات مخاطبان را بالاتر ببرند.
به گزارش شیرین طنز، جلال فاطمی کارگردان سینما که قرار است فیلم «بچگیتو فراموش نکن» را در همین ماه به اکران عمومی درآورد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ایده اصلی این فیلم گفت: پیشنهاد «بچگیتو فراموش نکن» بعد از فیلم «نخودی» به من شد و به نوعی شباهت‌هایی با هم دارند. منتهی اگر در فیلم «نخودی» آدم بزرگ‌ها شروع به آب رفتن می‌کنند و کوچک می‌شوند، در فیلم «بچگیتو فراموش نکن» کوچک‌ها مانند بزرگ‌ها فکر می‌کنند و کار انجام می‌دهند. زمانی قصه ما بامزه می‌شود که «شهاب سنگی» با زمین برخورد می‌کند و بچه‌ها و پیرها رو به جوانی می‌روند. در این میان اتفاقاتی بین خانواده‌ها رخ می‌دهد، و کل این اتفاقات باعث به وجود آمدن فیلمی با محتوای طنز غیرمتعارف و موقعیت می‌شود.

فیلم بچگیتو فراموش نکن

فاطمی با بیان این مطلب که فضای طنز سینمای ایران مطلوب است، گفت: در کل فضای طنز سینمای ما خوب است و میان فیلم‌های ارزان‌قیمت آدم‌‌های مستعدی می‌بینم. منتهی می‌تواند بهتر باشد، فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان ما تا حدودی به سراغ سینمای سطحی رفتند به این جهت ارزش‌ها و انتظارات مخاطبان را پایین آوردند.

وی افزود: نمی‌دانم چرا برخی از فیلم‌سازان ما اصرار به ساخت فیلم‌های جدی و دراماتیکی دارند که موفق هم نیست. در صورتی که جامعه ما نیاز به شادی و خنده و تولید فیلم‌های طنز نیز دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه باب شده اگر یک فیلم فیلم‌سازی خوب و جذاب شد همه می‌خواهند دنباله‌رو راه آن فیلم‌ساز باشند و هدف آن‌ها تولید فیلم‌های ارزان‌قیمت و آثاری است که مخاطبان را غیر از آن مدتی که در سینما هستند، درگیر نمی‌کند و چیزی به آن‌ها اضافه نخواهد کرد.

فاطمی تصریح کرد: در سینما کسانی را داریم که از سواد سینمایی بالایی برخوردارند و در کنار بحث تجاری، بعد هنری و کیفیت بالای ساختاری را در فیلم‌های خود لحاظ می‌کنند. پس اگر در یک فیلم بحث تجاری و هنری تلفیق شوند، شاهد سینمایی پویا با مخاطبان سرشار خواهیم بود.

این کارگردان بیان کرد: زمان اکران و توزیع ناعادلانه فیلم‌ها برای پخش مقوله‌ای است که به خیلی از فیلم‌های خوب ضربه زده و باید در این خصوص فکر کرد و تدابیر خاصی را اندیشید تا بحث فیلم‌سوزی به میان نیاید.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فیلمی داستان و قصه خوبی نداشته باشد، بزرگترین کارگردان دنیا هم پشت آن قرار بگیرد خروجی مثبتی نخواهد داشت. پس به این نتیجه می‌رسیم زمانی که دانش پایین بیاید، ظرافت نیز افول خواهد کرد.

گفتنی است؛ در فیلم «بچگیتو فراموش نکن» که کارگردانی آن بر عهده جلال فاطمی و تهیه‌کنندگی آن را محمدحسن نجم انجام می‌دهد و آذرماه اکران می‌شود، بازیگرانی چون اکبر عبدی، فرهاد آئیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، مجید شهریاری، مهران رجبی، مائده طهماسبی، مریم سلطانی، سیاوش مفیدی ایفای نقش می‌کنند و نویسندگی آن کار آرش برهانی است.

chatنظرات شما

یک دیدگاه

  1. سیروس:

    دیگه شورش رو در آوردند از سکوت ملت سو استفاده می کنند هر فیلم رو پرده سینما به نمایش می گذارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر