menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محسن سلیمانی

اسرار و ابزار طنزنویسی

کتاب از سه فصل اصلی با عناوین «اصول طنزنویسی»، «قالب‌های طنزنویسی» و «طنزنویسی به روایت طنزنویسان» تشکیل شده است. این سه فصل کلی به ۳۱ بخش تقسیم شده‌اند و در هر یک از این بخش‌ها به جزئیات طنزنویسی پرداخته شده است.از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به واژه‌نامه انگلیسی-فارسی و فارسی- انگلیسی در انتهای کتاب اشاره کرد.

«اسرار و ابزار طنزنویسی» را می‌توان گامی اولیه در این زمینه دانست که عاری از مشکلات و اشتباهات نخواهد بود ولی امیدوارم انگیزه‌ای باشد تا دیگران هم در این حوزه بیشتر وارد شوند.عنوان این کتاب را به یاد منوچهر احترامی، «اسرار و ابزار طنزنویسی» گذاشتم که وی این نام را بر یکی از کلاس‌های خود نهاده بود همچنین از عمران صلاحی که در یکی از گفتگوهایش آرزو می‌کند روزی برسد که در ایران به مقوله طنزنویسی به صورت علمی پرداخته شود٬اشاره کرده‌ام.

در ایران کتاب‌های منبع و مرجع در ارتباط با مباحث نظری و علمی طنزنویسی کم است و این خلاء باعث شده که من تلاشی برای تدوین این کتاب در قالب تالیف – ترجمه داشته باشم و در بخشی از آن یادی می‌شود.گفتنی است در این کتاب از شخصیت‌های بزرگ حوزه طنز دنیا چون: وودی آلن ٬آرت بوخوالد٬ استیو مارتین٬ دیوید ایوانز و… مطالبی به صورت ترجمه آورده شده است.

نام کتاب : اسرار و ابزار طنزنویسی

نویسنده : محسن سلیمانی

تاریخ نشر: خرداد ۱۳۹۱

تعداد صفحات: ۶۳۰

شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۱۷۵-۲۶۳-۶

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۱۴۰,۰۰۰ ریال

شمارگان: ۲۵۰۰

محسن سلیمانی

محسن سلیمانی

محسن سلیمانی متولد ۱۳۳۸ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی است. وی که در حوزه ترجمه و نقد ادبیات داستانی فعالیت دارد، کار نویسندگی را در «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» از سال ۱۳۵۹ شروع کرد. در آنجا چند سالی مسئول واحد ادبیات داستانی بود و سردبیری جُنگ‌های سوره از شماره ۱ تا ۹ را برعهده داشت.

در سال ۱۳۶۶ به کیهان فرهنگی رفت و مسئول بخش ترجمه ادبی و ادبیات داستانی کیهان فرهنگی شد. بعد از سه سال نیز از آنجا به معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و چند سالی نیز در لندن و نیویورک مسئول بخش فرهنگی ایران بود. سلیمانی تاکنون در زمینه نقد ادبی، اصول داستان‌نویسی و نیز داستان در حدود ۷۰ کتاب ترجمه و تألیف کرده است. وی مقالات زیادی در زمینه ادبیات نگاشته که در نشریه‌های معتبر داخلی به چاپ رسیده است.

از آثار او می‌توان به سالیان دور (مجموعه داستان)، آشنای پنهان (مجموعه داستان)، چشم در چشم آینه (مجموعه نقد و یک گفتار)، تأملی دیگر در باب داستان (ترجمه)، رمان چیست؟ ( ترجمه و نگارش)، شاهکارهای ادبیات جهان (۶ جلد) و … اشاره کرد. سلیمانی هم‌اکنون مشغول ترجمه و نگارش دو کتاب با عناوین زندگینامه و شرح‌حال‌نویسی و راهنمای نگارش داستان و فیلم‌نامه‌های پلیسی است.

انتشارات سوره مهز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر