menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آثار کاریکاتوریست کرمانشاهی در دنیای وارونه من منتشر شد

کتاب «دنیای وارونه من» مجموعه ۷۰ اثر کاریکاتور از فخرالدین دوست محمد کاریکاتوریست کرمانشاهی با موضوعات تروریسم، تهاجم فرهنگی و استکبارستیزی و… است که از سوی سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «دنیای وارونه من» با هدف معرفی و شناساندن هنر تاثیر گذار کارتون به عموم مخاطبان علاقه‌مند و همچنین رشد درک بصری آنها و در نهایت بیان آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، زیست محیطی، فرهنگی، رفتاری، تروریسم جهانی، نبود عدالت جهانی در دیدن فجایع و کشتار بشریت، فقر فکری، اعتیاد و … که هرکدام تایید کننده وارونگی دنیای پیرامون است، انتشار یافته است.

دوست محمد درباره این مجموعه می‌گوید: از زمانی که قابیل هابیل را کشت، دنیا وارونه شد و ارزش‌ها، بی‌ارزش شدند و آدم‌ها به خاطر فقر فکری، مصلحت‌ها، شهوت، قدرت، تعصبات و منافع شخصی و فردی شروع به قتل و غارت، کشتار بشری و تجاوز به جان، مال و ناموس کردند. دروغ، کینه توزی، نفرت، حسادت، حرص و طمع و بوالهوسی برای دستیابی به هر چه بیشتر، زمین و حیات بشری را هم به خطر انداخته است.

وی افزود: هیچ چیز سر جایش نیست و اخلاق و منش انسانی روز به روز متزلزل‌تر می‌شود و دنیا وارونه‌تر می‌شود. کارتون بیان وارونگی و وارونه شدن این دنیاست. پس کارتون خود واقعیت است. دنیای پیرامون به شکل کاریکاتور گونه‌ای پیش می‌رود. با وارونه شدن دنیا، کارتون متولد شد و تا زمانی که این وارونگی ادامه دارد، کارتون نیز به حیات خودش ادامه خواهد داد.

گفتنی است غرفه انتشارات سوره مهر در انتهای راهروی ۲۷ شبستان اصلی مصلی تهران واقع است و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر