menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

آثار طنز داستانی بسیار ضعیف هستند

محمد رودگر، نویسنده اهل استان قم، که با اثر “پارس آباد” در بخش داستان کوتاه هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره حضور دارد، معتقد است این جشنواره باعث شده به داستان طنز توجه شود.

به گزارش شیرین طنز، محمد رودگر، نویسنده طنزپرداز کشور، در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این که اکثر آثاری که به عنوان داستان طنز می شناسیم داستان نیستند و تنها طنز هستند، عنوان کرد: اگر می خواهیم داستان کوتاه بنویسیم باید عناصر داستان را بشناسیم. وی ادامه داد: طنز ژانر جدی در ادبیات داستانی است و اگر اثر داستانی طنز می نویسیم، باید خوش خوان باشد. اگر اثر طنز به معنای واقعی تولید شود به تیراژ بالا می رسد. آثاری که در حال حاضر در زمینه طنز داستانی وجود دارند بسیار ضعیف هستند.

پوستر هشتمین جشنواره طنز سوره

رودگر با اشاره به این که نویسندگان کشور به داستان های جدی اقبال بیشتری نشان می دهند، اظهار کرد: اگر نویسندگان امروز داستانی می نویسند که رگه های طنز دارد، آن اثر هم به سبک پاورقی و عامیانه است و داستان نیست. این نویسنده خاطرنشان کرد: جشنواره طنز سوره به دلیل جدیت و همتی که در پرداختن به طنز داشته است، باعث شده داستان طنز نیز مورد توجه واقع شود. وی با بیان این که اثرش را با موضوع ایران ۱۴۰۴ برای هشتمین جشنواره طنز سوره ارسال کرده است، اظهار کرد: در این اثر امید و آرزوهایی که ایرانی ها برای آینده شان دارند را با شخصیت های نمادین نشان داده ام و هر مشکل نمادی از مشکل بزرگ در جامعه ماست.

رودگر با بیان این که تلاش کرده است داستان طنزش به معنای واقعی کلمه داستان باشد، عنوان کرد: سعی کردم عناصر داستان در این اثر رعایت شود و در عین حال چاشنی طنز هم در آن وجود دارد. از محمد رودگر نویسنده کشورمان تا به حال رمان “دیلمزاد” منتشر شده است. این نویسنده در حال حاضر “دخیل هفتم” را در دست چاپ دارد که به زودی توسط شهرستان ادب به بازار کتاب عرضه می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر