menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شهرام رضایی در آیدین دوغان

شهرام رضایی : ۱۸۰ جایزه ملی و بین‌المللی ارمغان من به کاریکاتور بود

برنده جایزه اسکار کاریکاتور گفت: در طول سال‌های فعالیتم در رشته کاریکاتور توانسته‌ام ۱۸۰ جایزه ملی و بین‌المللی کسب کنم.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول سال‌هایی که در رشته کاریکاتور فعالیت می‌کنم موفق شده‌ام ۱۸۰ جایزه ملی و بین‌المللی کسب کنم.

وی افزود: انجمن کاریکاتور در سال ۷۸، باهمت جمعی از دوستان هنرمند، فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرد و ۵۰ هنرجو در رشته کاریکاتور در این انجمن به‌صورت حرفه‌ای آموزش می‌دیدند و کار می‌کردند، اما با مدیریت نامناسب در سه سال گذشته تعطیل شد.

برنده جایزه بین‌المللی کارتون آیدین دوغان ترکیه، درباره کاریکاتور اردبیل بیان کرد: اردبیل از معدود استان‌های سطح کشور است که بیشترین جوایز را در بخش کاریکاتور کسب کرده، لذا سعی داریم برای رشد و تعالی بیشتر این هنر، انجمن کاریکاتور را در استان اردبیل دوباره راه‌اندازی و احیا کنیم.

رضایی درباره سوژه‌یابی در کاریکاتور گفت: سوژه‌یابی در کاریکاتور زمان‌بر بوده و ممکن است به مدت یک ماه حتی به شکل شبانه‌روز به سوژه فکر کنید که همین سختی‌های کار را بیشتر می‌کند اما در مقابل زمان‌هایی هم هست که یک‌روزه می‌توان سوژه مناسبی پیدا کرد.

وی عنوان کرد: مسؤولان دیدگاه متفاوتی به مقوله فرهنگ و هنر و ورزش دارند و برای پیشرفت جامعه باید به همه اینها به صورت یکسان بها داده شود تا نسل جدید با مشاهده چنان ارزشی از این رشته‌ها استقبال کند.

کاریکاتوریست اردبیلی اذعان کرد: مسابقه بین‌المللی کارتون آیدین دوغان که به میزبانی کشور ترکیه شکل می‌گیرد یکی از بزرگ‌ترین مسابقات کاریکاتور است که شخص آیدین دوغان آن را برگزار می‌کند و هزینه‌های رفت‌وبرگشت شرکت‌کننده به همراه خانواده از سوی برگزارکنندگان پرداخت می‌شود.

وی درباره جوایز این مسابقه گفت: جایزه نفر اول یک تندیس طلا به همراه ۸ هزار دلار جایزه نقدی، نفر دوم تندیس نقره و ۵ هزار دلار جایزه نقدی و نفر سوم تندیس برنز و ۳هزار و۵۰۰ دلار جایزه نقدی می‌برد ضمن اینکه به ۱۲ نفر هم جایزه نقدی ۵۰۰ دلاری اهدا می‌شود.

انتهای پیام

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر