menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حلقه طنز نصف جهان

گزارش نود و یکمین حلقه ی طنز نصف جهان

اولین شب طنز اصفهان در خرداد ۱۳۸۳ توسط دفتر طنز حوزه هنری استان اصفهان افتتاح شد. این شب طنز به نام حلقه ی طنز نصف جهان شهرت یافت و چهارشنبه ی اول هر ماه برگزار می گردد. امسال نیز دهمین سالی است که طنزپردازان اصفهانی گردهم می آیند تا اشعار طنز خود را بخوانند و توسط پیشکسوتان طنز اصفهان نقد و بررسی گردد.

گزارش نود و یکمین حلقه ی طنز نصف جهان که در روز چهارشنبه مورخ 5 آذر 93 ساعت 16 در خانه ی هنرمندان اصفهان برگزار گردید را در ادامه می خوانید :

در نبود آقای سلطانی، که حقیقتا دل همه ما برای چهره ی مهربانش تنگ شده، محمد رضایی مجری گری این حلقه را به عهده داشت. او پس از اینکه یادی از آقای سلطانی ،که به دلیل مشکلاتی مدتی است از حلقه ی طنز دور است، کرد اولین شاعر حلقه را از روی لیست صدا زد و آن شاعر کسی نبود جز سعید آزاد.

سعید آزاد شعری خواند و از همه جای زندگی گلایه کرد.  حتی از نان بربری و محمد رضایی از او پرسید که شما چطور در این اوضاع نان بربری گیر می آورید که بعد بخواهید از آن گلایه هم بکنید!بعد از شعر خوانی آقای سعید آزاد نوبت به شعر خوانی آقای نیکو کار رسید. ایشان هم طبق معمول چند رباعی خواندند آخرش هم طبق معمول همیشه گفتند: رباعیات من خیلی طنز نیست، که حامد بذر افکن با او شوخی کرد و گفت باز آقای نیکو کار از حربه همیشگیش استفاده کرد!

بعد از آقای نیکو کار یک شماره به انتخاب خود آقای نیکو کار از روی لیست صدا زده شد که او کسی نبود جز علیرضا لقمانی، که از روی ضمیمه ی طنز اصفهان امروز به نام اصفهان نیمروز که به همت بچه های دفتر طنز در می آید مطلب ((کالای جدید اللوکس)) را خواند. که الحق والانصاف یکی از کارهای خوب علیرضاست و بعد از خواندن مطلب هم همه این مطلب را تایید کردند.

بعد از علیرضا لقمانی نوبت رسید به وحید میرزایی. وحید از عزم خانه طنز برای ایجاد یک کارگاه طنز خبر داد و از دوستانی که تمایل به شرکت در چنین کارگاهی را داشتند خواست تا بعد از جلسه آمادگی خودشان را اعلام کنند. بعدش هم یکی از مطلب طنزش را که  در اصفهان نیمروز چاپ شده بود خواند. داستان همان مردی که می خواست برای به دست آوردن زمین تعداد بچه هایش را افزایش دهد! که البته با مخالفت همسرش روبرو می شود و قص علی هذا.

بعد از وحید نوبت به خانم زمانی رسید. که عکسهای این پست را هم ایشان گرفته اند. خانم زمانی ابتدا کتاب جدید آقای مهدی استاد احمد را با نام ((قلم داد)) معرفی کرد و بعد یک شعر از این کتاب خواند که در آن پیشنهاد شده بود که خیلی چیزها را از ((چین بیاوریم!)) بعد هم یک رباعی خواند، که قدری بوی اسید می داد!

بعد از خانم زمانی آقای خان احمدی ترانه ای طنز و مثل همیشه بیان گر مشکلات جامعه خواندند و در آن با زبانی روان با مخاطبانشان درد دل کردند.

بعد از آقای خان احمدی خانم فروغ زمانی شعر خوانی کردند و بعد از خواندن یک شعر پایشان را کمی در کفش سهراب سپهری کردند که خب البته به خیر گذشت!پس از خانم زمانی آقای طالبی شعر دزد وقاضی را خواندند که در آن دزدی محاکمه می شود و رنگ کاری جای او اعدام!بعد از ایشان آقای بهرامی مثل همیشه مارا مهمان چند رباعی خود کردند که انصافا رباعی هایشان فوق العاده است.

بعد از آقای بهرامی نوبت آرش فرهنگ پژوه رسید که شعری با ردیف (تک فرزندی است)خواند که این شعر هم در اصفهان نیمروز چاپ شده است بعد از او هم نوبت به خانم کثیری رسید که مثل همیشه حلقه را مهمان کاریکلماتورهای خود کرد. محمد پور رشیدی نفر بعدی بود، که به  استقبال یکی از شعر های آرش فرهنگ پژوه رفته بود که ردیفش بود ((جلوگیری کنیم)) حالا مضمونش را خودتان حدس بزنید!احمد رضا کاظمی هم یک ترانه خواند که به قول خودش رگه هایی از طنز داشت و بعد حامد بذر افکن چند اثر خواند که خودش می گفت نمی داند قالبش چیست اما به نطر اعضای حلقه کارهای بود فرانو بود. ودر آخر هم آقای مشک بیز که از شاعران غیر طنز  اصفهان هستند غزلی را برای ما خواندند تا حسن ختام نود و یکمین حلقه ی طنز نصف جهان باشد.

تهیه کننده : آرش فرهنگ پژوه

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر