menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش دومین جشنواره شعر طنز “لبخند انار” در اردکان

دومین جشنواره شعر طنز با عنوان لبخند انار با حضور مسئولان و شاعران برجسته وبیان اشعار در قالب های مختلف، در اردکان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری تسنیم در اردکان، دومین جشنواره شعر طنز با عنوان لبخند انار، روز سه شنبه مورخ 22 مهر 93 در محل تالار هنر واقع در مجتمع فرهنگی، هنری آیت الله خاتمی(ره) برگزار شد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار و رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان در ارتباط با همکاری در شب برگزاری این جشنواره اظهار کرد: متاسفانه قرار بود این برنامه در شهر عقدا برگزار گردد که شرایط برگزاری مهیا نشد.

علی زمانیان عنوان کرد: شعر طنز زیر مجموعه شعر آیینی محسوب می‌شود و به نوعی نهی از منکر به حساب می‌آید و این نکته بسیار ظریفی است. وی اظهار کرد: شاعران و نویسندگان برای انتقال پیام از طنز استفاده می‌کنند و رگه‌های طنز را در شعر بزرگانی چون حافظ و سعدی و در رجزهای حماسی فردوسی در اوج شعر مکتبی و خشک ناصر خسرو هم دیده می‌شود.

جشنواره شعر طنز لبخند انار

زمانیان با اشاره به جایگاه طنز در حل مسائل و مشکلات اجتماعی خاطرنشان کرد: مهمترین مسائل اجتماعی در طنز قابل نمایان است و مردم در ارتباط با رسانه و شب‌ شعرها می‌توانند از مسائل و مشکلات خود آگاه شده و به رفع آن بپردازند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان، قدرت طنز را بر روی مردم جوامع به ویژه جوانان بسیار موثر دانست و افزود: قدرت و تأثیرگذاری طنز در جامعه بسیار تعجب‌ برانگیز است.

وی به ضرورت اهمیت شب شعر طنز اشاره کرد و افزود: مردم در این برنامه‌ها با استفاده از یک فضای شاد و با نشاط از نقد سازنده و تأثیرگذار اشعار طنز مسائل اجتماعی هم آگاه می‌شوند. زمانیان تأثیر شعر طنزگونه با موضوع مدیران را نیز لازم دانست و گفت: شیرین بودن زبان طنز می‌تواند به جراحی مشکلات بپردازد.

وی کار طنزپرداز واقعی را خاموش‌کننده آتش در جامعه دانست و افزود: یک طنزپرداز واقعی به دنبال ایجاد هیاهو، پرداختن به شعر سیاسی و تحسین مردم نیست، بلکه حل مسائل و مشکلات جامعه نگرانی اصلی او است. در این مراسم از مهدیه فتاحی حائز رتبه دوم شعر کشوری، محمود عباسی شاعر پیشکسوت و نیز برگزیدگان جشنواره جوان و بزرگسال و برگزارکنندگان جلسات حافظ شناسی در اردکان تجلیل به عمل آمد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر