menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایشگاه پایان یک داعش در بیجار

نمایشگاه کاریکاتور پایان یک داعش در بیجار افتتاح شد

به همت حوزه هنری شهرستان بیجار نمایشگاه کاریکاتور پایان یک داعش با حضور مسئولین شهرستان بیجار در گالری اردیبهشت حوزه هنری بیجار افتتاح شد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، یکشنبه ۸ مهرماه ۹۷ با حضور امام جمعه بیجار، فرماندار شهرستان بیجار ، جانشین فرمانده سپاه شهرستان بیجارو نمایندگان دستگاه های اجرایی و تعدادی از هنرمندان نمایشگاه کاریکاتور پایان یک داعش در محل گالری اردیبهشت حوزه هنری بیجار افتتاح شد .

در این مراسم ناصر قربانپورسرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار در سخنانی با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : کاریکاتور به عنوان یکی از شاخه های ۹ گانه ی هنرهای تجسمی از قرن ۱۵ میلادی و حتی پیش تر بکار رفته است و نقش خود را در اشاره به دردها و مشکلات اجتماعی بصورت هزل و هجو انها ایفا کرده است.

وی افزود : یک اثر هنری که با حساسیت ویژه هنرمندان متعهد حلق می گردد در تبیین مسائل روز بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه جایگاه کاریکاتور به عنوان یک طنز تصویری – فکاهی به اندازه ای است که اندیشمندان این عرصه آن را از شلیک یک گلوله سهمگین تر عنوان نموده اند .

وی تصریح نمود : باردیگر با بوجود آمدن یک پدیده شوم به نام داعش که توسط استکبار جهانی به سردمداری آمریکا در منطقه و جنایت های بیشماری که در عراق ، سوریه ، افغانستان ، لیبی و پاره ای دیگر از کشورهای اسلامی مرتکب شدند هنرمندان همچون گذشته همگام با نبردهای جبهه حق بر باطل پا به عرصه گذاشتند و با خلق اثاری ماندگار این جنایت ها را برای ثبت در تاریخ به تصویر درآوردند .

قربانپور گفت : کارتونیست های متعهد هم در این بخش ایفای نقش نمودند که کارهایی که در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، اشاره به این موضوع مهم عصر ما دارد.

وی گفت : در این نمایشگاه۴۷تابلو از آثار هنرمندان شرکت کننده در جشنواره بین المللی پایان یک داعش از بین ۲۱۲۰ اثر شرکت کننده از ۸۷۰ هنرمند ۶۴ کشور جهان به تصویر در آمده است و در آن با زبانی هنرمندانه تلاش مذبوحانه نظام امپریالیستی برای درهم شکستن دیوار مقاومت در کشورهای اسلامی به تصویر در آمده است .

در ادامه نیزمهندس ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار با تقدیر و تشکر از حوزه هنری در برپا نمودن این نمایشگاه با اشاره به نقش آفرینی مدافعان حرم در شکست توطئه دشمنان حوزه مقاومت گفت : داعش یک پدیده ی شوم و نحس بود که با تلاش جامعه ی اسلامی و باالاخص سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نابود شد.

وی به نقش هنرمندان در انتقال این رشادت ها اشاره کرد و گفت : امروز وظیفه و رسالت هنرمندان همچون دوران دفاع مقدس خلق تصاویر هنرمندانه از جانفشانی های صورت گرفته همچنین به تصویر در آوردن جنایت های صورت گرفته در بلاد اسلامی است.

وی تصریح نمود : امروز زبان و قلم هنرمندان قویترین ابزاری است که می تواند جنایت های رژیم صهیونیستی و امریکا را در سطح جهان به تصویر در آورد .

حجت االاسلام مرادی امام جمعه بیجار نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به آثار بسیار تأثیرگذار این نمایشگاه گفت : اثر هنرمند می تواند از موشک هم قوی تر و تاثیر گزار تر باشد و قطعا فراهم سازی امکان به تصویر در آوردن اثار خلق شده هنرمندان یک وظیفه همگانی است .

امام جمعه بیجار داعش را یک پدیده شوم ساخته امپریالیسم عنوان نمود و گفت : آنچه بسیار اهمیت دارد این است که تمامی توطئه های به کار بسته علیه کشورهای اسلامی با هوشیاری و وحدت کلمه به رهبری رهبر فرزانه انقلاب و روشن گری های صورت گرفته نقش بر آب شده و امروز ملت ایران با تکیه بر ایمان و وحدت بر تمامی مشکلات پیش آمده نیز فائق خواهد آمد .

وی با دعوت از مردم بیجار جهت بازدید این نمایشگاه ارزشمند گفت : اینک که بحمدالله شرایط برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح کشور و مخصوصا شهزستان برگزار می گردد باید قدر دانست و شرایط لازم جهت تولیدآثار فرهنگی و هنری را فراهم آوریم .

این نمایشگاه تا ۱۳مهرماه ۹۷ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ و بعد از ظهر ها ۱۷الی ۱۹ در محل گالری اردیبهشت حوزه هنری دایر می باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر