menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

وحید حاج سعیدی

طنز : سفر به ماه و پاگشا شدن بانکهای خارجی!

وحید حاج سعیدی :
ما تا همین چند روز قبل بر این باور بودیم که یگانه راه رسیدن به رویاها و آرزوها، افتتاح یک حساب ۵۰ هزار تومانی در نزدیک ترین شعبه ی یکی از این بانک های خودی و غرقه شدن در رویای خوش انتظار و اعلام نتایج قرعه کشی است. اما ظاهراً بعد از لغو تحریم ها و پسابرجامی شدن فضا، همه چیز در حال رگلاژ شدن و روی ریل افتادن است و قرار است آرزو های ما هم به خیر و خوشی رضایت بدهند و جامه عمل بپوشند! هر چند ما آرزوی دور و دراز زیاد داریم ولی سفر به دور کره زمین و حتی بالاتر از آن یکی از آرزوهای ما از اوان کودکی بوده و هست. اصلاً یکی از آرزوهای دیرینه بشر هم که تا قبل از ۱۹۶۱ در حد یک رویا بود، همین سفر به فضا بود.
البته سفر در حال با گذشته تفاوت های معنا داری پیدا کرده است. فی المثل در گذشته دوستان به جای سفر با تورهای مسافرتی و گیر دزد و راهزن افتادن و هزار و یک جور گرفتاری دیگر، بیشتر ترجیح می دادند نشسته سفر کنند. اسناد منظوم آن هم موجود است:« بنشین و سفر کن که به غایت نیکوست . . . بی منت پا گرد جهان گردیدن» و یا «برجای نشسته و جهان پیموده » و … حالا اینکه در آن مقطع چه موادی مصرف می کردند و چطور به قول امروزی ها به فضا می رفتند و دور دنیا می چرخیدند از حوصله این مقال خارج است؛ زندگی خصوصی مردم هم به ما ربطی ندارد!
اما الان با شرایط جدید، دیگر رفتن به فضا نه تنها یک رویا نیست، بلکه ما هم می توانیم مثل فضانوردان بپریم و بالا برویم و نیازی هم به مصرف مواد خاص نیست! به قول شاعر «بالا بالا بالاتر؛ از ابر هم بالاتر» ؛ اصلاً از جو هم بالاتر … بله درست حدس زدید . قرار است اگر اوضاع همچنان بر وفق مراد باشد و اسم ما در لیست ۱۵میلیون ثروتمند محروم الیارانه ۹۵ قرار نگیرد و تبعات رکود و تورم ۸ درصد پره دامان ما را نگیرد؛ ما هم یک تُک پا تا کره ماه برویم و برگردیم!
و اما ماجرای سفر به ماه … داستان از این قرار است که شرکت گردشگری علیصدر گردشگر به کره ماه می فرستد.» « مدیر بازرگانی شرکت سیاحتی علیصدر از دریافت مجوز انحصاری تور ماهگردی ایران توسط این شرکت خبر داد. مصطفی عزیزیان در گفتوگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: از هماکنون میتوانیم علاقه مندان را از طریق تور خارج از جو به کره ماه اعزام کنیم. وی با بیان اینکه سفر به کره ماه از طریق کشور آمریکا صورت میگیرد، افزود: در تور خارج از جو یکروزه فرد به مدت ۶ ساعت بالا می رود و در تور ۱۷ روزه فرد یک شب در ایستگاه فضایی اقامت کرده و به دور کره ماه می گردد. وی تصریح کرد: البته انجام این امر بستگی به توانایی جسمانی افراد دارد به طوری که باید از وزارت ورزش تأییدیه سلامت جسمانی آورده شود. وی با بیان اینکه تور ماهگردی متقاضیان زیادی دارد، عنوان کرد: قیمت یک روزه تور خارج از جو ۳۵۰ میلیون تومان و ۱۷ روزه، ۴ میلیارد تومان است.» ( روزنامه همدان پیام – ۳ بهمن ۹۴)
ملاحظه فرمودید که اوضاع تا کجا بر وفق مرادمان شده است. به قول شاعر «صبا گر مایه داری، وقت وقت است!» ما که پارسال تا همین غار خزینه راه و پل بابا رکن الدین هم نمی توانستیم برویم و به قول سهراب منتظر «سفر ماه به حوض» بودیم، الان رسیده کار به جایی که چه عرض کنم… اصلاً خدا را چه دیدید یک وقت دیدید بعد از معاینات بدنی و سفر به ماه، از استایل و آمادگی بدنی ما خوششان آمد و اسم ما را در لیست مسافران مریخ هم نوشتند و ما هم شدیم مارس پایونیر… یا همان مریخ اولی … آن وقت نام ما در کنار یوری گاگارین و نیل آرمسترانگ قرار می گیرد و تمبر یادبود ما چاپ می شود و هر وقت در اینترنت اولین ها در فضا را جستجو کنید اسم ما به عنوان اولین فضا نوردی که سطح مریخ را لگد کرد، روی صفحه ظاهر می شود!
البته ناگفته نماند در این بین شاید هزینه سفر به ماه، برای تعدادی از هموطنان ما کمی سنگین باشد و با اعلام مبلغ عیدی و چندرغاز افزایش حقوق کارمندی و کارگری سال جدید، کمی حساب و کتاب هایشان به هم خورده باشد. اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست چرا که اولاً از قدیم گفته اند: پول سه چیز خود به خود فراهم می شود؛ پول عروسی، پول خرید خانه و سفر به ماه! در ثانی بعد از اجرای برجام، ظاهراً بانکهای خارجی هم به سلامتی به کشور پاگشا شده اند. فقط دنبال جای مناسب برای اجاره کردن می گردند. نه اینکه موسسات مالی مجاز و غیر مجاز، تمام مغازه های دو نبش و راسته خیابان را با قیمت های نجومی خریده اند یا اجاره کرده اند، دست این بندگان خدا لای پوست گردوی تویسرکان مانده است! علی ای حال بعد از حل مشکلات و راه افتادن بانکهای خارجی، دوستان می توانند با کمی مدیریت هزینه های مالی و دریافت چند وام مشتی و مناسب مقدمات سفر به ماه را کلید بزنند. رویاها تان مهتابی و نقره فام… سفر بی خطر…
منتشر شده در : اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر