menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

صفی پور : جایگاه کاریکاتور در تولید و جذاب کردن محتوای نشریات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه کاریکاتور در تولید و جذاب کردن محتوای نشریات، گفت: برپایی جشنواره کاریکاتور موجب پویایی مطبوعات می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، علی اکبر صفی پور گفت: جامعه ما در عین حالی که یک جامعه جدی است و ادبیات جدی در زمینه های مختلفی مانند عرفان و ادیان و خداشناسی و جامعه شناسی و غیره دارد، در انتقال مطلب به شیوه ی طنز و کاریکاتور نیز صاحب سبک است.

وی افزود: جشنواره هایی که در عرصه ی فرهنگ و هنر برگزار می شود دارای اهدافی چندگانه است و نخستین و مهمترین هدف این است تا کارهایی که در زمینه ای خاص مثل کاریکاتور مطبوعاتی کار شده در جایی به نمایش گذاشته شوند.

صفی پور تشریح کرد: هدف دوم تشویق هنرمندان است، زیرا وقتی در زمینه ای که سالها روی آن کار شده و زحمت کشیده شده است جشنواره ای برگزار می گردد، فضا و موقعیتی برای نشان دادن آثار و حاصل این ذوق و سلیقه ها ایجاد می شود تا در فضای مسابقه و رقابت سره از ناسره تشخیص داده شود و افرادی که زیاد زحمت کشیده و خوب کار کرده اند به نوعی مزد زحمات خودشان را بگیرند.

نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور مطبوعات

وی افزود: این دیدگاه و اهداف ناشی از آن نشان می دهد برگزاری انواع جشنواره ها و همایش ها فضای خوبی برای اطلاع رسانی است؛ به خصوص جشنواره ای در قالب کارتون مطبوعات که رکن چهارم دموکراسی است و برای اینکه ما انگیزه هایی نو و رویدادهایی بدیع را در این فضا شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اینگونه جشنواره ها مطبوعات را به تحرک و پویایی بیشتر سوق می دهد و از طرف دیگر به مخاطب و مسوولان و اهالی مطبوعات نشان می دهیم که مطبوعات ما چگونه می تواند رسالت خود را بهتر و راحت تر انجام دهد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استان متولی بخش مهمی از کارهای فرهنگی و هنری کشور است و مطبوعات نیز جزئی از این بخش هاست و بالطبع اداره کل رسالت هایی در رابطه با آن دارد و لازم است این وظایف و رسالت ها را به نحو احسن انجام دهد و بجا آورد.

صفی پور گفت: خانواده بزرگ مطبوعات جزئی از خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به عبارتی هر جا انجمنی، دفتر نشریه ای، آموزشگاه هنری، مهد قرآن و عترت و انتشاراتی و کتابفروشی و هر موردی از این ها وجود دارد، جزو دفاتر اداره کل محسوب می شود.

وی اضافه کرد: براین اساس امیدواریم جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات که با محوریت خانه مطبوعات آذربایجان شرقی انجام می شود با موفقیت به پایان برسد و ارتباطی که بین خانه مطبوعات و جامعه مطبوعاتی و اداره کل وجود دارد حفظ شود.

وی تاکید کرد: مردم و مطبوعات تبریز مجموعه ی فعالی هستند که هم در فضای جدی و هم در فضای طنز کار کرده اند و نام آور هستند و حرفی برای گفتن دارند.

صفی پور ادامه داد: امیدوارم این جشنواره فرصتی ایجاد کند تا هنرمندانی که در عرصه کارتون داریم، با کنار گذاشتن اختلاف سلایق و حفظ اتحاد و انسجام میان مجموعه خود بتوانند تمام استعدادها و انرژی ها را جمع کرده و کارهای زیبا و آثار پرمحتوای خود را در معرض نمایش و عرضه به مخاطب قرار دهند.

جشنواه سراسری کاریکاتور مطبوعات نیمه نخست امسال با موضوع فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه شعار سال شامل ‘دولت و ملت، همدلی و همزبانی’ در تبریز برگزار می شود و آثار برتر این جشنواره به صورت کتاب منتشر می شود تا از فواید آموزشی آن همگان استفاده و همچنین موجب ماندگاری آن نیز شود.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و خانه مطبوعات استان برگزار می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر