menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

استفاده از زبان طنز در خصوص داستان انقلاب

دفتر طنز حوزه هنری معتقد است كه با گذشت سال ها از اتفاقات آن روزها هنوز ما شاهدیم آثاری كه تولید می شوند نه تنها افت نكرده اند بلكه روز به روز آثار ماندگار و مخاطب پسندی تولید و روانه بازار می شوند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ناصر فیض شاعر طنز پرداز و مدیر دفتر طنز حوزه هنری درخصوص زبان طنز و رواج آن در ادبیات جامعه گفت: استفاده از زبان طنز در ادبیات داستان نویسی و به خصوص داستان انقلاب، ظرفیت عظیم و پهناوری را به آن اضافه می كند و می توان با قرار دادن این موضوع در فراخوان جشنواره شرایطی را برای حضور هنرمندان با استعداد طنزنویس در این جشنواره فراهم كرد.

وی داوری آثار طنز را متفاوت از سایر بخش های جشنواره دانست و متذكر شد: اگر قرار باشد بخش مجزایی به این عنوان در جشنواره داشته باشیم یا آثاری كه با این مضمون می رسد با همان نگاهی كه سایر آثار مورد ارزیابی قرار می گیرند بررسی كنیم، كار اشتباهی را انجام داده ایم؛ بلكه برای این منظور باید متناسب با زبان طنز داوری كنیم.
وی ادامه داد: میان كار طنز و كار جدی در یك موضوعاتی اتفاق نظر وجود دارد ولی در بسیاری از روش ها راهشان از هم جدا می شود. فیض طنز را زبانی مردمی و شیرین ارزیابی كرد و بیان داشت: اگر برگزار كنندگان جشنواره نسبت به پتانسیل های بالای این زبان آگاه شوند و از آثار تولید شده در این زمینه بیشتر استفاده كنند، می توان امیدوار بود كه جشنواره داستان انقلاب جایگاهی مردمی تر به دست آورده است.

این شاعر كشور با بیان این كه هنرمندان ما در سال های اخیر آثار فاخری را در ادبیات انقلاب تولید كرده اند، خاطرنشان كرد: با گذشت سال ها از اتفاقات آن روزها، هنوز ما شاهدیم آثاری كه تولید می شوند نه تنها افت نكرده اند بلكه روز به روز آثار ماندگار و مخاطب پسندی تولید و روانه بازار می شوند.

وی افزود: نمونه بارز آن همین جشنواره داستان انقلاب است كه در درون خودش یك كارخانۀ تولید نویسنده ارزشی دارد كه با چاپ این آثار كلكسیون خوبی از آثار ارزشی را روانه بازار می كند. وی تصریح كرد: اگر در تبلیغاتی كه برای این جشنواره صورت می گیرد بخشی از كارمان را نیز به معرفی جشنواره به كشورهای خارجی در نظر بگیریم، می توانیم از مشاركت كشورهای دیگر در زمینه ادبیات انقلاب نیز استفاده كنیم.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری به متجلی شدن شعارهای زمان انقلاب در داستان ها اشاره كرد و گفت: همواره داستان هایی كه به اتفاقات انقلاب می پردازند باید با پرداختن به شعارهای آن زمان، نمایی كلی را برای مخاطب خود از شور و هیجانات آن دوره به تصویر بكشند تا مخاطب به درك جامعی برسد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر