menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز واژه های خندان

مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌های طنز موجود در زبان فارسی مشتمل بر نزدیک به ۴ هزار قطعه ضرب‌المثل در قالب کتابی با عنوان «واژه‌های خندان» از سوی نشر آموت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه خواهد شد.

احمد‌اکبرپور نویسنده و طنز پرداز و نیز مسئول گردآوری این مجموعه گفت: گردآوری این مجموعه برای خود من نیز کاری غیرمترقبه بود. یادم هست چند سال قبل در حین مطالعه کتابی که فرهنگی از گفته‌های طنز‌آمیز در اقوام مختلف بود و با ترجمه آقای رضی هیرمندی منتشر شده بود، به فکر جمع آوری این کتاب افتادم.

وی افزود: آن کتاب ترجمه شده به قدری در من تاثیر گذاشت که می‌توانم بگویم تا مدت‌ها همیشه همراه من به شمار می‌رفت. به این بهانه بود که دنبال گردآوری ضرب‌المثل‌های فارسی طنزآمیز رفتم و متوجه شدم که این ضرب‌المثل‌ها بسیار عمیق‌‌تر و زیباتر از نمونه‌های خارجی آن است.

این نویسنده و طنر‌پرداز در مورد چرایی گردآوری این ضرب‌المثل‌های در قالب یک کتاب نیز گفت: طنز در ابتدا موضوعی مفرح ذات است و باعث خندیدن و رضایت خاطر مخاطبش می‌شود. از سوی دیگر می‌توان به جرات گفت که این ضرب‌المثل‌ها ظریف‌تر و عمیق‌تر از ضرب‌المثل‌های عادی با مخاطب ارتباط برقرا کرده و در او تاثیر می‌گذارد.

احمد اکبر پور

اکبر‌پور همچنین درباره منابع گردآوری این ضرب‌المثل‌ها نیز گفت: از تمامی منابع موجود در زمینه ضرب‌المثلها و عبارات فارسی در گردآوری این کتاب استفاده شده است. از منابعی چون کتاب کوچه تا فرهنگ آقای دکتر ذ‌والفقاری.

وی همچنین از گنجاندن مقاله‌ای با موضوع طنز مکتوب و شفاهی به قلم خود در ابتدای این اثر خبر داد.

کتاب «واژه‌های خندان» از سوی نشر آموت در ۱۶۳ صفحه و با قیمت ۹ هزار تومان در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

مهر

chatنظرات شما

یک دیدگاه

  1. ندا:

    دوست دارم مجموعه داستان چهار جلدی طنز دار و دسته دارعلی نوشته اکبر صحرایی را برای آشنایی بیشتر معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر