menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شركت كنندگان در “قند پهلو” خطر بسیار بزرگی كردند!

نادر ختایی شاعر و طنزپرداز كشورمان معتقد است مسوولان باید به طنز بیش از پیش بها بدهند و از نخبه ها استفاده كنند.

نادر ختایی با بیان این كه شرایط فعلی طنز مكتوب كشورمان تفاوتی با گذشته نداشته است، عنوان كرد: البته در این سال ها خیلی ها به طنز روی آورده اند و جذابیت طنز برای كسانی كه می خواهند وارد عرصه هنر شوند نقطه اول شده است.

نادر ختایی

وی تصریح كرد: در گذشته هر فردی كه می خواست وارد حوزه هنر شود، ابتدا به شعر رجوع می كرد و بعدها داستان نیز مورد توجه علاقه مندان به هنر قرار گرفت. شعر سپید نیز به دلیل نداشتن وزن و قافیه مورد توجه قرار گرفت و بعد هم ترانه با توجه به پولساز بودن مطرح شد. در حال حاضر تصور می كنم طنز چنین كاركردی پیدا كرده است و بسیاری از جوانان به این سمت روی می آورند.
ختایی با تاكید بر تاثیر برنامه هایی همچون “قند پهلو” و حضور طنزپردازان در رسانه، گفت: برنامه ای مانند “قند پهلو” به نظر ساده می آید اما چه برای كسانی كه این برنامه را برگزار می كنند و چه برای شركت كنندگان و همچنین مخاطبان برنامه بسیار مهمی است.
وی افزود: شركت كنندگان در این برنامه خطر بسیار بزرگی كردند و خودشان را در معرض قضاوت قرار دادند تا طنز كشور را به مخاطبان و مردم معرفی كنند و در این راه موفق بودند. برنامه قند پهلو باعث شد وحشت مدیران و مسوولان فرهنگی از طنزپردازان رفع شود و همچنین باور كنند كه مردم از طنز جدی و فاخر استقبال می كنند.
این شاعر و طنزپرداز با اشاره به این كه مردم طنز را می پسندند، عنوان كرد: مردم ما تفاوت طنز را از كمدی تشخیص می دهند و طنز خوب را می فهمند. اقبال جوانان نیز از طنز خوب بوده و در دهه های بعد شاهد طنزپردازان بسیاری خواهیم بود.

نادر ختایی

وی درباره كمبود نویسنده رمان های طنز در كشور گفت: نداشتن رمان طنز به سیر تكاملی بشر برمی گردد، در حال حاضر مردم حوصله خواندن رمان و آثار بلند را ندارند. عرصه ، عرصه كوتاه خوانی و كوتاه نویسی است و نویسنده ها هم این مسئله را درك می كنند و به همین جهت بیشتر به سراغ نگارش آثار كوتاه می روند. متاسفانه رمان كه زمانی دانشگاه بزرگ تربیت انسان بود جایگاه خود را از دست خواهد داد.
ختایی با انتقاد از این كه مسوولان فرهنگی به بزرگان طنز كشور بها نمی دهند، اظهار كرد: بزرگانی مانند ابولفضل زرویی نصرآباد مورد بی مهری قرار گرفته اند. زمانی كه زرویی در حوزه هنری بود همه طنزپردازان بزرگ گرد ایشان جمع می شدند و ایشان محور بودند.

شعر طنز ابوالفضل زرویی در حضور رهبر

وی گفت: می خواهم فریاد بزنم و به مسوولان بگویم تاثیرگزارترین حوزه طنز است و بزرگترین طنزپرداز كشور در حاشیه این شهر برای خود كتاب می خواند. در حالی كه اگر برای امثال زرویی نصرآباد میلیارد ها تومان هم خرج كنند باز هم كم است. مدیران باید به سراغ نخبه ها بروند و از آن ها استفاده كنند تا طنز و ادبیات كشور رشد كند.

پایگاه خبری حوزه هنری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر