menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حجت الاسلام صغیرا : مبلغینی که با زبان طنز کار می کنند موفق تر هستند

نشست اجتماعی با موضوع «الگوی اسلامی نشاط و رضایت از زندگی» در مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا ، استاد حوزه های علمیه اصفهان طی سخنانی در نشست اجتماعی با موضوع «الگوی اسلامی نشاط و رضایت از زندگی» در مدرسه علمیه کوثر اصفهان گفت: همواره در اسلام توصیه به شادی و نشاط شده است و یکی از بهترین راههای جذب مردم توسط مبلغین دینی نشاط است ولی متاسفانه فکر اشتباهی که در برخی از افراد و مخصوصا افراد مذهبی وجود دارد این است که شادی ونشاط با دین متفاوت است ومغایرت دارد، در کتاب سنن النبی آمده است که پیامبر دائما متبسماً : یعنی پیامبر دائما خنده بر لب داشتند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) می فرمایند: هیچ مومنی نیست که شوخی در طبع او نباشد افزود: شوخ طبعی بخشی از حسن خلق است، با توجه به آیات قرآن می بینیم که، شوخ طبعی در قرآن هم ستایش شده است تا آنجا که خداوند اول می خنداند و بعد می گریاند «اضحک و ابکی».

این محقق حوزوی خاطر نشان کرد: مبلغینی که با زبان طنز کار می کنند موفق تر هستند برای جذب جوانها خیلی مهم است، جلسه ها نشاط ندارند و بیشترشان ظاهرشان مثل افسرده هاست، لحن بیان باید با شوخی و طنز باشد.

وی در ادامه پیرامون راهکارهای ایجاد نشاط در زندگی ابراز داشت: از جمله راههای ایجاد نشاط فردی این است که، جهان بینی مان را درست کنیم .بدانیم فلسفه حیات و زندگی چیست بدانیم اینجا مسیری یرای گذشتن است وحرکتمان باید به سوی خدا باشد، در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور .

حجت الاسلام صغیرا با بیان روایتی از نهج الفصاحه افزود، همه اشیا اطراف ما طول عمر محدود دارند و از بین می روند پس به هیچ چیز نیابد دل بست چون همه چیز فانی است.

وی ابراز داشت: اولیا خدا همیشه شاد بوده اند چون توجه داشتند که جایی قرار می گیرند که متغیر است (ان العالم متغیر) امروز چیزی را به او می دهند وفردا از او می گیرند، افرادی که به دنیا دل نمی بندند، می دانندکه خدا از روی رحمت می دهد واز روی حکمت می گیرد.

وی در ادامه افزود: امام علی(ع) میفرمایند : می دانید زهد یعنی چه؟ بهترین تعبیر زهد را در قرآن خدا گفته است: “لکیلا تاسوا علی ما فاتکم ولا تفرحوا علی ما آتکم” به خاطرچیزی که از دست می دهید ناراحت نشوید واز چیزی که به شما می دهیم خوشحال نشوید .

حجت الاسلام صغیرا اظهار داشت: آنچه نزد ماست فنا پذیر است وآنچه نزد خداست باقی است، پس ما باید در عالمی که متغیر است انتظار ثبات نداشته باشید، اولیای خدا برای از دست دادن نعمتها الهی آماده اند، امام خمینی(ره) در مرگ سید مصطفی گفتند مرگ مصطفی از الطاف خفیه الهی است.
یا خیر حبیب ومحبوب خدا بهترین دوست انسان است، چون هیچ نیازی به ما ندارد ولی با ما دوست است ولی سایر دوستهای انسان به او نیاز دارند.

وی افزود: امام علی(ع) می فرمایند:ما فات مضی وما سیا تیک فاین، فاغتنم الفرصه عدمین، آنچه گذشت گذشته وآنچه نیامده کجاست؟ پس فرصت بین دو عدم را غنیمت شمار، عدم گذشته وعدم آینده پس حال را باید غنیمت شمرده، گام دوم برای ایجاد روحیه نشاط فردی این است که انتظار مان را از دیگران پایین بیاوریم، اکثر غصه های ما سر انتظاراتی است که از دیگران داریم، مثلا انتظار نداشته باشیم که پشت سر ما حرف نزنند و همه دوستمان داشته باشند .

این محقق حوزوی در پایان افزود: اوقات شادی غنیمت است، وقتی خودمان شاد باشیم می توانیم خانواده ای شاد داشته باشیم، پس ابتدا باید خودمان را شاد کنیم، با این حال باید توجه داشته باشیم افراط نشاط، سرمستی و عدول از خط قرمزهاست که باید مورد توجه باشند.

پایان پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر