menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

انتقاد طنز اجتماعی در تئاتر “طبیب اجباری”

کارگردان تئاتر مشهد مقدس گفت: تئاتر “طبیب اجباری” انتقاد اجتماعی را در قالب طنز ارائه می‌کند.

به گزارش شیرین طنز، امیراحسان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: نمایش طبیب اجباری در دو ماه گذشته به مدت پنج شب اجرا شد و برای اجرای مجدد چون محتوایی طنزآمیز داشت در محرم و صفر اجرا نشد تا این که نخستین اجرای خود را شب گذشته داشت.

امیرپور تصریح کرد: برگردان نمایشنامه پیش از این صورت گرفته بود و تأکید من و نوید برادران به عنوان کارگردان دیگر این نمایش بر این بود که به متن اصلی وفادار باشیم. وی با اشاره به این که این نمایشنامه از زمان قاجار تاکنون اجرا نشده است و از متون قدیمی و کلاسیک به شمار می‌رود گفت: در برگردان دو جنبه را در نظر داشتیم، ابتدا این که برگردان از زبان ادبیات غنی فارسی و نحوه گفتار با دقت صورت بگیرد و دیگر این که به زمان خودمان نزدیک باشد تا مخاطب بتواند ارتباطی خوب با آن برقرار کند.

امیرپور خاطرنشان کرد: تئاتر طبیب اجباری جغرافیای مشخصی دارد و در شمال ایران اتفاق می‌افتد و به همن دلیل موسیقی بخش نخست آن را موسیقی مرتبط با این منطقه گذاشتیم و در ادامه این موسیقی تحولاتی داشت. وی افزود: سالن اصلی تئاتر شهر مشهد امکانات بیشتری برای اجرا در اختیار ما قرار می‌داد و با این حال ترجیح دادیم این کار را در بلک باکس اجرا کنیم اما متأسفانه چون بلک باکس خوبی در مشهد نداریم باز هم محدودیت‌هایی داشتیم.

امیرپور خاطرنشان کرد: محتوای نمایش طبیب اجباری یک روبنا و یک زیر بنا دارد و امیدواریم تا مخاطب پس از مواجهه با نمایش به زیربنای آن پی ببرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر