menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مارمولک

مجموعه شعر طنز پدر شعر فرانوی ایران منتشر شد/۷۳ قطعه شعر طنز

تشرینی گفت: هفتمین مجموعه شعر طنز «مارمولک ‌های هاچ‌ بک» سروده اکبر اکسیر منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، «شاپور تشرینی» امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: تازه ترین مجموعه شعر طنز اکبر اکسیر پدر شعر فرانوی ایران با عنوان «مارمولک های هاچ بک» منتشر شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه این مجموعه شعر را انتشاراتی مروارید منتشر کرده است، افزود: این مجموعه شعر دارای ۷۳ قطعه شعر کوتاه طنز است.

کرونا، محیط‌ زیست و دغدغه های انسان امروز

وی تصریح کرد: در این مجموعه موضوعات کرونا، محیط‌ زیست و دغدغه های انسان امروز با زبانی شیرین و ساده به عموم عزیزانی که خانه ‌نشین هستند تقدیم شده است.

تشرینی با اشاره به اینکه مجموعه شعر «مارمولک های هاچ بک» در ۸۰ صفحه و در تیراژ ۵۵۰ نسخه چاپ شده است، گفت: این مجموعه شعر با قیمت ۱۹ هزار تومان در کتابفروشی ها موجود است.

وی افزود: طرح روی جلد مجموعه شعر«مارمولک های هاچ بک» از عرفان اکسیر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا خاطرنشان کرد: پسته لال سکوت دندان شکن است، زنبورهای عسل دیابت گرفته اند، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، ملخ های حاصلخیز، مالاریا و ما کوتا اونا شیم دیگر مجموعه شعرهای طنز هستند که اشعار آنها را اکبر اکسیر پدر شعر فرانوی ایران سروده و توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

خرید کتاب های اکبر اکسیر از دیجی کالا با تخفیف ویژه

معرفی اکبر اکسیر

به گزارش شیرین طنز، به نقل از انتشارات مروارید، اکبر اکسیر، شاعر، منتقد، طنزپرداز و روزنامه‌نگار، متولد اسفند ماه ۱۳۳۲ در شهر مرزی آستاراست. او لیسانس زبان و ادبیات فارسی دارد و هم‌اکنون دبیر بازنشسته‌ی آموزش و پرورش است. نخستین کتاب شعر اکسیر در سال ۶۱ به چاپ رسید اما پس از آن تقریبا به مدت دو دهه کتابی را منتشر نکرد تا آنکه با کتاب بفرمایید بنشینید صندلی عزیز در سال ۸۲ و ارائه‌ی نظریه‌ی شعر «فرانو» مورد توجه اهالی ادبیات قرار گرفت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر