menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر اکسیر پدر شعر فرانو

«مارمولک های هاچ بک» یک شاعر بیرون می‌آیند!

مجموعه شعر طنز «مارمولک های هاچ بک» سروده اکبر اکسیر منتشر می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، این شاعر با اعلام این خبر به ایسنا گفت: تازه‌ترین مجموعه شعر طنز من در ایام کرونایی با عنوان «مارمولک های هاچ بک» برای چاپ به انتشارات مروارید تحویل داده شد. این کتاب که هشتمین مجموعه شعر طنز فرانو است دارای ۸۰ قطعه شعر کوتاه طنز است با موضوعات کرونا، محیط‌زیست و مسائل اجتماعی با زبانی شیرین و به عموم عزیزانی که خانه‌نشین شده‌اند تقدیم شده است.

اکسیر همچنین گفت: آخرین مجموعه شعر طنز فرانو «گزینه شعر طنز فرانو» بود که در هفته‌های گذشته چاپ دوم آن از سوی نشر مروارید منتشر شد.

خرید کتاب های اکبر اکسیر از دیجی کالا با تخفیف ویژه

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ویکی پدیا، اکبر اکسیر (متولد ۱۳۳۲ در آستارا) شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو و مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا می‌باشد. طنزپردازی در عین سادگی و ایجاز، از ویژگی‌های برجسته اشعار اکسیر هستند.

اکسیر معتقد به فقر «تولید اندیشه و نظریه‌پردازی» در ادبیات امروز است. جریان فرانو در ابتدا به صورت گروهی و با عنوان حلقه شعر فرانو مطرح بود و شاعرانی نظیر منصور بنی‌مجیدی، داوود ملک‌زاده، آرش نصرت‌اللهی و افشین خدامرد در آن حضور داشتند و البته برای پیش‌برد این جریان، به انتشار مقاله، مصاحبه و حتی ویژه‌ی ادبی پرداختند. مجله‌ ادبی دانشجویی «بلم» به سردبیری داوود ملک‌زاده در سال ۱۳۸۴، با انتشار «ویژه‌ی فرانو و اکبر اکسیر» جزو اولین و موثرترین مجلات در راستای تثبیت نام فرانو بوده است.

انتشار شعری در فروردین ۱۳۹۰ با عنوان «پستهٔ لال» منتسب به حسین پناهی که در واقع سرودهٔ اکبر اکسیر است، واکنش اکسیر و ناشر آثارش را در پی داشت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر