menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کیومرث صابری فومنی-گل آقا

فیلم خاطره گویی مرحوم زرویی نصرآباد از گل‌آقا

مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد در نقل خاطره‌ای از زنده‌یاد کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) بر توصیه این طنزپرداز بزرگ کشور نسبت به مطالعه تأکید دارد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، یازدهم اردیبهشت، شانزدهمین سالگرد درگذشت کیومرث صابری فومنی، طنزپرداز و مدیرمسوول هفته‌نامه طنز و پرتیراژ «گل آقا»ست.

گل‌آقا که زاده ۷ شهریور ۱۳۲۰ بود، پس از مدت‌ها تحمل بیماری سرطان خون در بامداد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۳ در بیمارستان مهر تهران درگذشت؛ در حالی که کم‌تر کسی از بیماری این طنزپرداز ۶۳ ساله باخبر بود.

مرحوم ابوالفضل زرویی، چند سال قبل در نشستی به میزبانی فرهنگسرای اندیشه، وقتی از او خواسته شد درباره استادش، «گل آقا» خاطره‌ای بگوید، از تأکید مرحوم کیومرث صابری به اهمیت مطالعه گفت.

او اظهار داشت: گل‌آقا کتابی بسیار کهنه به من داد که حاشیه صفحاتش را با مداد نوشته بود. این کتاب، «بوستان سعدی» بود و مرحوم گل‌آقا به من گفت که بوستان را طی سه سال در مسیر خانه تا مدرسه و در اتوبوس خوانده است.

ویدیوی صحبت‌های زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر و طنزپرداز را که او هم ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷ جان به جان‌آفرین نثار کرد، مشاهده کنید : 

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر