menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عباس گودرزی

عباس گودرزی : تلاش کاریکاتوریست‌ ها علیه داعش ستودنی است

کاریکاتوریست فعال در حوزه انقلاب اسلامی گفت: داعش یک پدیده شوم بود که امنیت منطقه را بر هم زد اما مدفعان حرم با حضور در جبهه‌ها و هنرمندان با آگاه‌سازی جامعه تلاش بسیار کردند تا ماهیت این تروربست‌ها هویدا شود و این تلاش به‌جد ستودنی است.

به گزارش شیرین طنز، عباس گودرزی، کارتونیست و کاریکاتوریست، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، در حاشیه اختتامیه جشنواره هنری «پایان یک داعش» درباره اقدام هنرمندان از ۶۴ کشور جهان پیرامون موضوع پایان یک داعش گفت: کاریکاتوریست‌ها و کارتونیست‌ها با هنر خود که نیاز به زبان خاصی ندارد دغدغه خودشان را درباره پدیده شوم داعش نشان دادند. یک اجماع جهانی نشان می‌دهد که تمامی مردم جهان و هنرمندان دغدغه مبارزه علیه این گروهک تروربستی را دارند.

وی ادامه داد: اگر امروز خبر پایان داعش را می‌دهند و سردار قاسم سلیمانی می‌گوید که کار داعش در سوریه و عراق تمام شده است همه این برنامه‌ها به خاطر تلاش جوانانی است که به عنوان مدافع حرم در برابر داعش و سایر گروهک‌های تروریستی ایستادگی کردند و توانستند سایه این خطر بزرگ را از منقطه بردارند.

این هنرمند تصریح کرد: کاریکاتور یک هنر است اما در کنارش دغدغه و تکلیف هم وجود دارد. این دغدغه ارتباط مستقیمی با منطقه جغرافیایی، ملیت و کشور هنرمند ندارد بلکه زمانی که یک پدیده در جهان به وجود می‌آید بدون هیچ هماهنگی خاصی کاریکاتوریست‌ها و کارتونیست‌ها وارد میدان می‌شوند و آثار بسیاری را خلق می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، از ۶۴ کشور جهان نزدیک به ۸۰۰ اثر برای این جشنواره آثار متعددی ارسال شده است که خود تایید کننده همین مسئله است.

گودرزی در ادامه تاکید کرد: کار اصلی را مدافعان حرم کردند که با نثار عزیزترین سرمایه خود یعنی جان‌شان در برابر داعش ایستادگی کردند و توانستند تمامی توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار را که با استفاده از داعش می‌خواستند علیه اسلام به کار گیرند خنثی کنند. در کنار آن‌ها هنرمندان نیز دست به قلم شده‌اند تا بتوانند گوشه‌ای از تلاش آن‌ها را جبران کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر