menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حسن حاتمی بهابادی در محفل طنز قندشکن

طنازان «قندشکن» به معرفی اولین شهر خشتی دنیا می‌پردازند

سی و پنجمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع معرفی فرهنگ یزد و جاذبه‌های گردشگری این شهر میراث جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه سال نو، سی و پنجمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع معرفی فرهنگ یزدی و اماکن تفریحی و گردشگری دیار دارالعباد هو دارالعلم در یزد برگزار می‌شود.

در این محفل شاعران، طنزپردازان و هنرمندان با لهجه‌های شیرین مناطق مختلف استان، آثار خود را در قالب شعر طنز و استند آپ کمدی ارائه می‌کنند.

روش های ارسال آثار

نویسندگان، شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان می‌توانند آثار طنز خود را در انواع شعر، نثر، داستان و استندآپ جهت خواندن و اجرا در این محفل از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه قندشکن ارسال کنند.

این محفل ادبی سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه ساعت ۱۸ به صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه هنری استان یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار و در پایان به صاحبان آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

آثار منتخب محافل طنز قندشکن در صفحه فضای مجازی قابل مشاهده است.

از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا ۱۰ محفل قندشکن به صورت مجازی برگزار شده است.

معرفی محفل طنز «قندشکن»

محفل طنز «قندشکن» از دهه فجر ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم،حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر، ایجاد فضای شاد، با نشاط و امید بخش در جامعه و همچنین تقویت و ارتقاء دانش طنزپردازان جوان و خلاق در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌آید.

معرفی اولین شهر خشتی دنیا

یزد اولین شهر خشتی دنیا، دومین شهر تاریخی جهان و نخستین و تنها شهر مسکونی ایران است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

دیار قنات، قنوت و قناعت، جلوه‌هایی‌ از باشکوه‌ترین‌ و درخشان‌ترین‌ میراث‌ فرهنگی‌، هنری و تمدن‌ کهن‌ ادوار مختلف‌ تاریخی‌ ایران‌ را در خود جای‌ داده‌ و از معدود شهرهایی است که هنوز بافت سنتی و قدیمی آن حفظ شده است.

بافت و ساخت معماری ویژه منطقه یزد از بارزترین نمونه‌های معماری خاص اقلیم‌های گرم و خشک در جهان است؛ در مرکز هر محله معمولاً آب انبار، مسجد، حسینیه، بازارچه، حمام، لرد، کارگاه‌های کوچک و جوی آب قرار دارد که بسیاری از این امکانات هنوز پابرجاست.

سی و پنجمین محفل «قندشکن» به همت دفتر طنز حوزه هنری استان و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

در ادامه فیلمی از محفل قندشکن ببینید :
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر