menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر صحرایی

جدیدترین “بمب کلاغی” دفاع مقدس!

اکبر صحرایی، نویسنده، با اشاره به جدیدترین آثاری که در دست نگارش دارد، گفت: کتاب «بمب کلاغی» عنوان جدیدترین اثر از مجموعه «دار و دسته دارعلی» است که با زبان طنز به بیان رخدادهایی از روزهای دفاع مقدس می‌پردازد. این اثر پنجمین جلد از این مجموعه است. پیش از این عناوین «آمبولانس شتری»،«برانکارد دربستی»، «گردان بلدرچین» و «تویوتای خرگوشی» منتشر شده بود.

وی با بیان اینکه این اثر نیز مانند دیگر مجلدات توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید، ادامه داد: با توجه با استقبالی که از مجموعه دارو دسته دار علی از بدو چاپ آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شد خوشبختانه دامنه استقبال آن ادامه پیدا کرد و مشاهده شد که در نمایشگاه بین‌المللی دفاع مقدس نیز این اقبال ادامه پیدا کرد، لذا با توجه به مطالعاتی که خصوصا در باب طنز دفاع مقدس انجام دادم احساس کردم که می‌توان دوام و قوامی به این مجموعه داد.

صحرایی یادآور شد: در این مجموعه سعی کردم حرفی به نام داستان وجود داشته باشد تا متهم نشویم که فقط خاطره یا تاریخ شفاهی نقل می‌کنیم. تلاش کردیم کنار صحنه‌های طنز و خلق شخصیت‌های متنوع، ایثارها و شهادت ها را هم نشان دهیم.

اکبر صحرایی بمب کلاغی

این نویسنده پیش از این گفته بود: برای نوشتن این مجموعه به بیشتر آثار طنزی که در زبان فارسی، انگلیسی و عربی نوشته شده بود، مراجعه کردم تا بتوانم یک سبک جدید در حوزه داستان‌نویسی طنز داشته باشم و ظرایف این حوزه را کشف کنم.

در این راستا عمده کتاب‌های طنز از «چرند و پرند» و آثار عبید زاکانی گرفته تا «دن‌کیشوت» و «کشکول» ملانصرالدین و آثار عمران صلاحی را مطالعه کردم. به نظرم می‌رسد که شخصیت دارعلی در میان آثار طنز بیشتر شبیه شخصیت «شواک» در کتاب «شواک سرباز ساده‌دل» است.

صحرایی با بیان اینکه جنگ گنجی است که باید هر نویسنده بهره‌ای از آن را دریابد و دُریابد، گفت: این کتاب حاصل دست‌نوشته‌های من حدود ۲۰ سال پیش در جبهه است، زمانی که با دارعلی در یک دسته در جبهه بودیم. حال بعد از این همه سال همین دست‌نوشته‌ها محصول نگارش یک کتاب در این حوزه قرار گرفته است.

این نشان می‌دهد که جنگ قابلیت این را دارد که برای هر نویسنده حداقل تبدیل به یک کتاب شود، اما اینکه چرا نویسندگان ما به تمام زوایای آن از منظرهای مختلف نپرداخته‌اند، خود جای پرسش است.

تسنیم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر