menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آشنایی با باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی از زبان ناصر جوادی

مسئول واحد طنز مشهد و عضو باشگاه طنز انقلاب اسلامی گفت: انتقاداتی که در برنامه «نطنز» به‌وضعیت سیاسی و اجتماعی می‌شود، نگاه اصلاح گرانه به‌جامعه دارد.

به گزارش شیرین طنز، ناصر جوادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: شب طنز انقلاب اسلامی «نطنز» برنامه‌ای است که از سال گذشته و توسط «باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی» شروع به فعالیت کرده که ۶ دوره قبلی آن در تهران برگزارشده است.

مسئول واحد طنز مشهد و عضو باشگاه طنز انقلاب اسلامی با اشاره به شب‌ طنز انقلاب اسلامی، بیان کرد: بعد از برگزاری ۶ شب‌شعر در تهران این اولین دوره‌ای است که در خارج تهران و در مشهد برگزار می‌شود، چراکه تعداد طنزپردازان مشهدی که عضو باشگاه طنز انقلاب اسلامی بودند بسیار زیاد بود و احساس کردیم، توانایی اجرای آن تنها با استفاده از ظرفیت‌های مشهد در این زمینه، را دارا هستیم.

وی یادآور شد: کسانی که امروز در این برنامه به خوانش اشعار و نثر پرداختند یا حتی کمدین و طنزپردازان، همگی پرورش‌یافته باشگاه طنز انقلاب اسلامی هستند که حدود ۳ سال است آغاز به کارکرده است.

جوادی با تأکید بر اینکه باشگاه طنز انقلاب اسلامی در پی شناسایی استعدادها در سراسر کشور است؛ افزود: کارگاه آموزشی به‌صورت مجازی و حضوری در حال آموزش است که خروجی‌های مختلفی در ستون «راه‌راه» روزنامه «وطن امروز» یا کانال «طنزیم» و سایت «راه‌راه» داشته است.

عضو باشگاه طنز انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه شب‌شعر «نطنز» با مخاطب ارتباط می‌گیرد؛ عنوان کرد: شب طنز انقلاب اسلامی از برنامه‌هایی است که برخلاف دیگر برنامه‌ها به‌صورت زنده با مخاطب ارتباط می‌گیرد و ما در این مجموعه خلائی را احساس کردیم که جمعیت حزب‌اللهی و بیشتر قشر جامعه از جُنگ شعر و طنز سالم که بتوان بدون دغدغه از آن لذت برد، بی‌بهره است و در این راستا اقدام به برگزاری شب طنز انقلاب اسلامی کرده است و ۷ شب برگزاری آن با استقبال خوب مخاطب همراه شده است .

وی در خصوص چگونگی برگزاری این برنامه گفت: بنا است این برنامه در تهران به‌صورت ماهانه برگزار شود، اما به دلیل اینکه این مجموعه به‌تازگی آغاز به کارکرده‌ است؛ هر ۲ ماه یک‌بار برگزار می‌شود.

جوادی ادامه داد: ما به دنبال اجرای این برنامه در هر فصل در مشهد هستیم و در تابستان، زمستان و پاییز هم در هر فصل، یک شب‌شعر برگزار می‌کنیم و چنانچه با استقبال خوب مخاطب همراه شود این اجراها به شب‌شعرهای ماهانه تبدیل می‌شود.

عضو باشگاه طنز انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه «نطنز» بعد از اجرا در مشهد، به تهران بازمی‌گردد؛ یادآور شد: شهرهای اصفهان و اهواز هم عضو باشگاه طنز هستند و احتمالاً به سراغ برگزاری این شب‌شعرها می‌روند، اما ما به دنبال اجرای هم‌زمان شب‌شعرها در شهرستان‌های کوچک و سراسر کشور هستیم، چراکه جوانان امروز ظرفیت تولید محتوا و اجرای این برنامه را دارند.

وی افزود: انتقاداتی که در این برنامه به وضعیت سیاسی و اجتماعی می‌شود، نگاه اصلاح گرانه هم به جامعه دارد.

جوادی متذکر شد: یکی از اهداف ما این بود که خانواده‌ها بدون دغدغه و در کنار هم، شاد باشند و امروز شاهد این مهم بودیم، چراکه خانواده‌ها حتی برای تماشای فیلم سینمایی کمدی، دغدغه دارند و نگران این هستند که اصطلاح بدی را استفاده کند یا برای فرزندانشان بدآموزی داشته باشد، اما امروز دیدیم افراد به همراه خانواده در این مراسم شرکت کردند و بدون هیچ حاشیه و دغدغه‌ای آن را تماشا کردند، این مسئله هدف اصلی ما است که تا حدودی در انجام آن موفق بودیم.

لازم به ذکر است؛ شب‌شعر«نطنز» شامگاه گذشته با حضور جمعی از شاعران و طنزپردازان مشهدی در محل حسینیه هنر مشهد برگزار شد، در بخشی از آن برنامه که به مناسبت سالروز هدف قرار دادن هواپیما«۶۵۵ ایران ایر» و انتقاد به حقوق بشر آمریکایی برگزار شده بود، علاوه بر اجرای شعر، نثر و استندآپ کمدی، از خانواده شهید «نیری» که در هواپیمای «۶۵۵ ایران ایر» توسط موشک آمریکایی به شهادت رسیده بود هم تقدیر شد.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر