menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مرحوم حجت الاسلام محمدحسن راستگو

کتاب خاطرات حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو منتشر می‌شود

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قم از انتشار کتاب خاطرات حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدحسن راستگو در قالب تاریخ شفاهی خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حجت‌الاسلام هادی قبادی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قم، در توضیح این خبر گفت: حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو در انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی و اخلاقی به زبان کودکان و نوجوانان، هنرمندی متبحر و زبردست بود.

بیان شیوا و جذاب وی در طرح موضوعات مختلف، به کارگیری لطائف منحصر به فرد از متون دینی، بهره‌مندی از طنز فاخر و تاثیرگذار، خوش‌ر‌ویی و خوش‌مشرب بودن، ابتکار عمل در به کارگیری شیوه‌های هنرمندانه جذب کودکان و نوجوانان به مقوله‌های دینی و قرآنی، از جمله ویژگی‌های حجت‌الاسلام راستگو بود.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور تهیه و تدوین تاریخ شفاهی فرهیختگان که همواره از سوی کتابخانه ملی ایران انجام می‌شود در سال ۱۳۹۸ کار ضبط خاطرات حجت‌الاسلام راستگو در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی قم آغاز و تا بهار سال جاری ادامه پیدا کرد که در مجموع طی۲۰ جلسه و در ۲۳ ساعت خاطرات وی کامل ضبط شد.

خاطرات خوش کودکان و نوجوانان دهه‌های ۶۰ و ۷۰

قبادی با اشاره به خاطرات جمع‌آوری شده از حجت‌الاسلام راستگو گفت: در جلسه مقدماتی جمع‌آوری خاطرات حجت‌الاسلام راستگو، به خاطرات خوش کودکان و نوجوانان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ از برنامه‌های او اشاره کردیم و از همان جلسه متوجه اوج اخلاص و بی‌ادعایی او شدیم و این مهم در تمام جلسات ضبط خاطرات آن معلم تربیتی بخصوص در بخش خاطرات دوران دفاع مقدس جریان داشت.

وی خاطرنشان کرد: به دوست عزیز سفر کرده قول داده بودیم که پایان سال جاری این کتاب منتشر شود، اما افسوس که تقدیر چنین رقم خورد که مراسم رونمایی از کتاب خاطرات آن زنده‌یاد بدون حضور او برگزار شود.

حجت الاسلام راستگو سالهای متمادی به ‌عنوان کارشناس در برنامه‌های متنوع تلویزیونی حضور داشت و برای کودکان و نوجوانان مسائل دینی و مذهبی را تبیین می‌کرد.

او در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در شهر مشهد به دنیا آمد. سال دوم دبیرستان وارد حوزه علمیه مشهد و سپس برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو از کارشناسان مسائل کودک و نوجوان یکشنبه ۲ آذر ۹۹ در سن ۶۷ سالگی در قم دارفانی را وداع گفت.

فیلمی از حجت الاسلام راستگو را در ادامه ببینید :
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر