menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ایرج یکه زارع کاریکاتوریست پیشکسوت

کاریکاتوریست پیشکسوت مجله توفیق در سن ۸۰ سالگی درگذشت

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی فقدان ایرج یکه‌زارع کاریکاتوریست پیشکسوت را که ۲۰ مهرماه بر اثر عوارض کرونا درگذشت، تسلیت گفت.

به گزارش  شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، ایرج یکه زارع کاریکاتوریست پیشکسوت به دلیل عوارض ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا روز گذشته ۲۰ مهرماه در سن ۸۰ سالگی در منزل درگذشت.

این هنرمند پیشکسوت، مدت‌ها به دیابت مبتلا بود و اخیراً نیز کمی از بینایی‌اش را از دست داده بود.

محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت برای درگذشت ایرج یکه زارع نوشته است: «ایرج یکه زارع کاریکاتوریست پیشکسوت و قدیمی نشریات و مطبوعات طنز و کاریکاتور است که به سبک و شیوه خود کار می‌کرد و آثار او در مهمترین نشریات طنز و کاریکاتور چند دهه قبل منتشر شده است و در راه اندازی و اداره چند نشریه نیز نقش داشت. گرچه در این سال‌ها حضور کمرنگی در عرصه کاریکاتور داشت اما نقش و جایگاه او در کاریکاتور کشور محفوظ و به یادماندنی است.

درگذشت کاریکاتوریست پیشکسوت را به خانواده ارجمندش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای زنده یاد یکه زارع از درگاه الهی رحمت و مغفرت مسئلت دارم.»

ایرج زارع دی ماه سال ١٣٢٠ در تهران به دنیا آمد. او ابتدا به نقاشی علاقه داشت و کم‌کم به سمت کاریکاتور کشیده شد. سال ۴۵ کارش را با مجله توفیق شروع کرد و سال ۴٧ از توفیق بیرون آمد و به مجله کاریکاتور رفت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر