menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری

پیشینه درخشان قزوین در حوزه شعر طنز از زبان طنزپرداز پیشکسوت

شاعر طنز پرداز با بیان اینکه باید ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه شعر فعال شود، گفت: استمرار و افزایش محافل شعر به تقویت شعرای قزوینی کمک می‌کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر ناصر فیض در حاشیه محفل طنز «سنگ پا» که یکشنبه شب ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مجموعه تاریخی حمام قجر برگزار شد اظهار کرد: محفل سنگ‌پا برای گردهمایی شاعران طنزپرداز باید پیش از این برگزار می‌شد زیرا استان قزوین یادآور اشخاص برجسته‌ای از جمله عبید زاکانی است به گونه‌ای که اگر عبید زاکانی از زبان فارسی گرفته شود یکی از زیبایی‌های طنز فارسی گرفته خواهد شد.

این شاعر طنزپرداز افزود: با توجه به پیشینه درخشان استان قزوین در حوزه شعر طنز از قزوین انتظار می‌رود علاوه بر محفل سنگ پا محافل طنز متعددی در استان برگزار شود.

وی بیان کرد: انتخاب عنوان سنگ پا برای محفل شعر طنز در قزوین انتخاب بجا و شایسته‌ای است و از سوی دیگر در حوزه طنز نیز ضرب‌المثلی با مضمون سنگ پا و قزوین وجود دارد که فارغ از پرداختن به اصل داستان می‌توان به ضرب‌المثل معروف در این حوزه استناد کرد.

این شاعر تصریح کرد: افرادی که در محفل سنگ‌پا گردهم آمدند افرادی هستند که پیش از آن در حوزه شعر غیر طنز و سپس شعر طنز خود را معرفی کرده‌اند که این مسئله بسیار ارزشمند است.

شاعران برجسته استان

وی با بیان اینکه در استان قزوین شاعران برجسته طنز فعال هستند عنوان کرد: حضور شاعران برجسته استان در محافل طنز سبب پررونق‌تر شدن جلسه می‌شود از طرف دیگر برگزاری مراسم اینچنینی با توجه به پیشینه استان در حوزه طنز، گویش‌ها و لهجه‌های محلی می‌تواند سبب رقم خوردن اتفاقات خوب و بزرگ شود.

فیض با بیان اینکه ظرفیت‌های قزوین در حوزه شعر باید فعال شود مطرح کرد: قزوین دارای عالمان بزرگ و برجسته‌ای است که نام آن‌ها دارای پسوند قزوینی است حتی زمانی که یاد حافظ می‌کنیم باز هم می‌توان از سوی دیگر یاد استان قزوین در ذهن زنده می‌شود و حتی زمانی که نام اشرف‌الدین حسینی به میان می‌آید بازهم پسوند قزوینی برای آن تعریف شده است که هرکدام از این اشخاص به نوعی با استان در ارتباط بوده‌اند نشان دهنده ظرفیت قابل توجه استان قزوین است.

وی در پایان با بیان اینکه استمرار و افزایش این محافل شعر به تقویت شعرای قزوینی کمک می‌کند، گفت: استان قزوین دارای ظرفیت معتبری از جمله عبید و ظرفیت‌های متوسط متعددی از جمله نسیم شمال برخوردار است که در جایگاه خود اهمیت و ارزش بسزایی دارد و انتظار می‌رود با توجه به این سوابق محافل متعدد بیشتری در استان برگزار شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر