menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استندآپ کمدی

معاونت سیما کلاس‌های استند آپ کمدی برگزار می کند

کارگردان و مدرس سینما و تلویزیون با بیان اینکه دوره متمرکز کلاس‌های استندآپ کمدی در تهران در معاونت سیما برگزار شد، گفت: این دوره با حضور طنزپردازان از شبکه‌های مختلف رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، حمیدرضا حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار کرد: این فرصت را داشتم در کلاس‌های نویسندگی و اجرای استندآپ کمدی که بنده مدرس آن هستم، در مراکز صدا و سیمای تمامی استان‌های کشور حضور پیدا کنم.

وی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها از طرف صدا و سیما امسال برگزار شده است، تصریح کرد: بنده به‌عنوان مدرس تاکنون در سه دوره منطقه‌ای را با حضور طنزپردازان مراکز استان‌ها برگزار کردم.

کارگردان و مدرس سینما و تلویزیون با اعلام خبر برگزاری کلاس‌های استندآپ کمدی در بخش آموزش معاونت سیمای جمهوری اسلامی اضافه کرد: این کلاس‌ها با حضور طنزپردازان سیما برگزار شد؛ این کلاس‌ها و نوشتن فیلم‌نامه استندآپ کمدی من کمک کرده است که تمرکز خاصی روی موضوع طنز تلویزیونی و به‌خصوص استندآپ کمدی داشته باشم.

حافظی با بیان اینکه اولین دوره منطقه‌ای کلاس‌های استندآپ کمدی در مرکز اهواز برگزار شد، تصریح کرد: با حضور طنزپردازان شهرهای جنوبی ایران ازجمله بندرعباس، بوشهر، آبادان و شیراز برگزار شد.

وی ادامه داد: دوره دوم این کلاس‌ها در مرکز زاهدان با حضور طنزپردازان از شرق ایران از بیرجند، یزد و زاهدان برگزار شد، اداره کل آموزش صدا و سیما دوره سوم این کلاس‌ها را در اردبیل با حضور طنزپردازان خوب ترک‌زبان و کردزبان از تبریز، ارومیه، اردبیل، مهاباد و گلستان برگزار شد.

کارگردان و مدرس سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه دوره متمرکز کلاس‌های استندآپ کمدی در تهران در بخش آموزش معاونت سیما برگزار شد، اضافه کرد: این دوره با حضور طنزپردازان از شبکه‌های مختلف رسانه ملی برگزار شد.

حافظی با اشاره به اینکه در حال نوشتن یک فیلم‌نامه به روش کل یکی برای تلویزیون به‌صورت مجموعه تلویزیونی و یکی هم برای یک فیلم بلند سینمایی درباره موضوع استندآپ کمدی هستم، افزود: از مدت‌ها قبل این کار را شروع کرده‌ام.

وی با بیان اینکه استندآپ کمدی به دغدغه من تبدیل شده است، تصریح کرد: نسخه‌هایی از طرح‌هایش را آماده کردم و دنبال می‌کنم تا این کارها از نظر متن خوب از آب دربیاید بعد باید به اجرای آن فکر کنم، فعلاً مشغول نوشتن، بازنویسی و ارتقای کیفیت فیلم‌نامه‌ها با نام استندآپ کمدین هستم.

کارگردان و مدرس سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه اسم اصلی این فیلم‌نامه استندآپ کمدین همان قصه کسی که وارد دنیای استندآپ کمدی می‌شود، افزود: در این راستا به روش کل کار می‌کنم که یک نسخه برای تلویزیون با قابلیت‌های تلویزیونی و حالت مجموعه تا بینندگان قصه آن را دنبال کنند.

حافظی ادامه داد: دیگری به شکل داستان یک نشسته است به معنای واحد که برای سینما است که آن ورژن باید قابلیت‌های سینمایی بالاتری داشته باشد و از نظر جنبه‌های دراماتیک و تصویری باید قوی‌تر و متفاوت‌تر از نسخه تلویزیونی باشد ولی روح هر دو اثر یکی است.

وی با اشاره به اینکه مردم در سال‌های اخیر استقبال از استندآپ کمدی داشتند، اضافه کرد: دیدیم تا به بهانه استندآپ کمدی موضوعات روز اجتماع را با قالب و زبان طنز که ابزار قوی نمایش خطاهای بشری است به نقد بکشیم.

کارگردان و مدرس سینما و تلویزیون با بیان اینکه تا از این طریق مشکلات اجتماعی و اخلاقی را به نقد کشیده و آدم‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهیم، اظهار کرد: به‌طوری‌که بدون اینکه به کسی بربخورد و با یک زبان شیرین و خنده‌ناک معایب و کاستی‌های اجتماعی و اخلاقی مردمان امروز را به طنز بگیریم.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر