menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز گنا اثر افروز جهاندیده

«مجموعه طنز گِنا» توسط نویسنده جهرمی منتشر شد

نعمت اللهی از انتشار مجموعه طنز «گِنا» توسط «افروز جهاندیده» نویسنده جهرمی خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، «محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مجموعه نثر طنز «گِنا» یا «گروه نجات انسانیت» اثر «افروز جهاندیده»، نویسنده‌ی جهرمی منتشر شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: این کتاب دومین اثر این نویسنده جوان جهرمی است که تصویرگری آن را «پدرام فرخ‌نیا» انجام داده و نشر آرنا آن را منتشر کرده است.

وی بیان کرد: داستانک‌های این مجموعه، پیش از این در نشریات طنز مثل خط‌خطی و بعد پنجم منتشر شده است و کتاب حاضر گردآوری آن آثار پراکنده است.

نعمت اللهی در پایان عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنند.

«گنا» در گویش محلی به چه معناست؟

به گزارش شیرین طنز، به نقل از سایت گل افروز، مجموعه داستان‌های کوتاه طنز «گِنا» نوشته‌ی «افروز جهاندیده» معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و جنسیتی را شامل می‌شود. موضوعات روز کشور است که هر ایرانی روزانه با آنها درگیر است.

«گنا» در گویش محلی، به معنای دیوانه است. در این کتاب مخفف «گروه نجات انسانیت» گ ن ا، برداشت شده است و معنای دیوانه نیز مدنظر بوده است. این داستانک‌ها با زبان طنزِ تلخ و گزنده‌ای موضوع را بیان می‌کند.

لفافه‌ای که از زبان ادبی و طنز به دور موضوعات پیچیده شده است می‌تواند خواننده را به فکر فرو ببرد یا در سطح، بخنداند. نویسنده با انتخاب موضوعات اجتماعی دغدغه‌مندی خود را ثابت کرده است.

گاهی لازم است انسان، جایگاه و موقعیتی که قرار گرفته است را بشناسند و یا به او متذکر شوند. این مجموعه همان راه را می‌رود؛ انسان ایرانی را درباره موقعیت و صحنه‌ای که وارد شده آگاه می‌کند، هشدار می‌دهد، پند و نصحیت طنزآمیز می‌کند، طعنه می‌زند یا خیلی خشن شود نیش‌های دردناکی فرو می‌کند.

جذابیت دیگر این کتاب تصاویر همراه با متن است. کارتون‌های هنرمندانه‌ای از «پدرام فرخ‌نیا» در این کتاب خواهید دید که فکر شما را تازه خواهد کرد. اگر متن به جان‌تان ننشست، کارتون‌های معناگرا و مفهومی شما را درگیر خود خواهد کرد.

لینک خرید اینترنتی کتاب گنا

جهرم کجاست؟

جَهرُم (به پارسی میانه: گهرم) یکی از شهرهای استان فارس و مرکز شهرستان جهرم است. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۴۱٬۶۳۴ نفر بوده‌است. جهرم بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر نیمهٔ جنوبی استان فارس، دومین شهر بزرگ و سومین شهر پرجمعیت در کل استان و پنجمین شهر بزرگ جنوب ایران است.

شهر جهرم به دلیل دارا بودن بالاترین شاخص‌های جمعیتی و توسعه‌یافتگی، مهم‌ترین گزینه برای مرکزیت سیاسی جنوب استان فارس در صورت تقسیم به‌شمار می‌رود. (ویکی پدیا)

chatنظرات شما

۳ دیدگاه

  1. افروز جهاندیده:

    سلام ممنون از اینکه کتابمو معرفی کردید.

  2. مهدی عرب:

    روحشان شاد– جناب ایرج پزشک زاد وزنه بزرگی در ادبیات ایران زمین بودند.. شاید سالها بگذره و ما شاهد چنین شخصیتهای بزرگی نباشیم.
    جناب جهاندیده به هم بابت نشر کتابتان تبریک میگم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر