menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب جنگ پرملات نوشته فاطمه تقی زاده

خاطرات طنز «حسین ملات» برای نوجوانان منتشر شد

کتاب «جنگ پرملات» نوشته فاطمه تقی‌زاده شامل خاطرات طنز حسین پاینده معروف به «حسین ملات» در دوران دفاع مقدس برای نوجوانان، توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، کتاب «جنگ پرملات» نوشته فاطمه تقی زاده با تصویرگری کوثر رضایی در واحد ادبیات پایداری انتشارات کتاب جمکران با همکاری کنگره شهدای استان قم، منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب بر اساس خاطرات طنزِ حضور حسین پاینده معروف به «حسین ملات» در جنگ با نثری طنز نگارش شده است؛ دنیای حسین پاینده با دنیای دیگر رزمندگان تفاوت دارد و در این کتاب مخاطب با روایتی متفاوت از آنچه تا به امروز از جنگ شنیده آشنا می‌شود.

حسین پاینده که متولد ۱۳۳۴ بوده و نوجوانی و شروع جوانی خود را در دوران پیش از انقلاب سپری کرده است با شروع جنگ تحمیلی به عضویت بسیج در می‌آید. مدتی در بسیج فعالیت داشته اما به ماندن در شهر راضی نمی‌شود و درخواست اعزام به جبهه را می‌دهد.

در مدت کوتاه حضورش در جبهه همانند پشت جبهه دست به کارهایی میزند که نشان از روحیه طنز و ساده ‎دلی او دارد.

فاطمه تقی‌زاده، نویسنده کتاب جنگ پرملات که چاپ سفرنامه اربعین با عنوان مادرلند را در پرونده خود دارد، با نثری روان و طنز گونه در این کتاب به روایت زندگی حسین پاینده پرداخته است.

بخشی از کتاب

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «رادیو عراق روشن بود. گوینده، حنجره‌اش را چسبانده بود به میکروفن و سعی می‌کرد صدای نخراشیده و زامبی‌طورش را پشت خنده‌های ریز و درشت پنهان کند. تارهای صوتی گوینده که هیچ، کل سلول‌های زنده و مرده بدنش داشتند از شادی بِشکن می‌زدند.

«ملات ملات» از دهانش نمی‌افتاد. در عرض یک‌دقیقه، نود بار گفت: «ماتَ مَلات!» و هر نود بارش را کِل کشید و مثل گزارشگرهای فوتبال، از خود بی‌خود شد. بعد از گوینده، نوبت صدام‌حسین بود که بیاید و با ذوق، خبر کشته شدن حسین ملات را بدهد.

حسین ملات از سرداران به‌نام ایرانی بود که صدام برای سرش هزار دلار جایزه گذاشته بود. صدام طوری خوشحالی می‌کرد که انگار سه‌بسته پاستیل عروسکی گذاشته‌اند کف یک دستش و یک فروند هلی‌کوپتر کنترلی کف دست دیگرش.»

کتاب «جنگ پرملات» برای گروه سنی نوجوان و جوان مناسب بوده و در ۱۱۰ صفحه و شش فصل به قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.

در ادامه ببینید : خاطرات طنز حسین ملات از دفاع مقدس
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر