menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معرفی مجموعه شعر طنز “ملخ های حاصلخیز” اثر اکبر اکسیر

کتاب “ملخ‌های حاصلخیز” شامل ۷۸ شعر از اکسیر است که عناوین برخی از آنها عبارتند از تمبر خارجی، نفتالین، استیضاح، کله پاچه، سورپرایز، مک لوهان و ماتادورها.

در شعر “نقد فنی” می‌خوانیم:

پستچی پاکتی آورد/ محتوی کتاب شعر/ پشت پاکت/ مهر مستطیل آبی رنگی/ کتاب شعر را نقد کرده بود:/ بنا به اظهار فرستنده/ فاقد شیء قیمتی است!

اکسیر در اشعارش با زبانی طنزآمیز سربه سر همه از جمله خود می‌گذارد. گاه زمانه را به شوخی می‌گیرد، گاه زمینه‌ای را برای زدن حرفهایش پیدا می‌کند و زمانی هم این‌گونه در شعر “آلبر کامو” با مخاطب شعرهایش به مطایبه می‌پردازد:

بدون هیچ حرفی از سطر اول این شعر می‌گذرم/ می‌رسم به سطر دوم/ هنوز حرفی برای گفتن پیدا نکرده‌ام/ مجبورم طوری این شعر را تمام کنم/ فعلاً که در سطر پنجم هستم/ (یک، دو، سه، چهار، پنج)/ -سطر پنجم نه، سطر هفتم (دوباره بشمار)/ خاک بر سر مخاطب عزیز/ که از سطر اول این شعر علاف است!

اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ و ساکن آستارا است. وی خود را مروج گونه‌ای از شعر با عنوان “فرانو” می‌داند و پیش از این سه مجموعه شعر با عنوانهای “پسته لال سکوت دندان شکن است“، “زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند!” و “بفرمایید بنشینید صندلی عزیز” به چاپ رسانده است.

کتاب “ملخ‌های حاصلخیز” به قیمت ۴۹۰۰ تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

منبع : مهر

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر