menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سومین جشنواره شعر و سرود کیش

۶۴ شعر طنز به سومین جشنواره شعر و سرود کیش رسید

دبیر سومین جشنواره شعر و سرود کیش از ارسال ۸۸۲ اثر از ۴۵۱ شاعر در سراسر کشور به جشنواره شعر و سرود کیش خبر داد و گفت: از بین آثار ارسالی ۲۷ اثر متعلق به شاعران خارجی است.

به گزارش شیرین طنز، نغمه مستشار نظامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در باره آثار رسیده به این جشنواره اظهار کرد: در این دوره و پس از پایان مهلت تعیین شده ۱۵ بهمن ماه ۸۸۲ اثر دارای شرایط تعیین شده به این رویداد ادبی رسید که ۴۳۶ قطعه در قالب کلاسیک، شعر نو ۳۰۹ اثر، طنز ۶۴ شعر و ترانه و سرود ۷۳ قطعه است.
وی گفت: از بین این آثار ۲۷ شعر از شاعران کشورهای افغانستان، عراق، هند، پاکستان، تاجیکستان، هلند و لیتوانی به جشنواره ارسال شده است.
شاعر مجموعه ‘ردپای روشنی’ با بیان اینکه اشعار رسیده فراتر از مرزهای رقابتی هستند تصریح کرد: با توجه به موضوعات جشنواره که ‘خلیج فارس’، ‘اقتصاد مقاومتی’ و ‘جزیره زیبای کیش ‘ است از بین آثار رسیده ۲۴۸ شعر به موضوع جزیره کیش ، ۳۸۶ شعر به خلیج فارس، ۱۸۴ ثر در باب اقتصاد مقاومتی و ۶۴ شعر به موضوع طنز اختصاص دارد.
این شاعر معاصر ارسال آثاری با موضوعات خلیج فارس و جزیره کیش را بی سابقه دانست و گفت: برخی شاعران پرندگان و گیاهان جزیره کیش را در اشعار خود گنجانده اند.
مستشار نظامی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه به منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: ایشان در دیدار با شاعران کشور که هر ساله در ماه رمضان برگزار می شود؛ سرود را عالی ترین و اثر گذارترین قالب های شعر بیان کردند و علاقه مند بودند که این قالب ادبی احیاء شود.
وی استقبال از جشنواره را خوب توصیف کرد و ادامه داد: این استقبال ما را بر بین المللی کردن این رویداد ادبی در سال های بعد تشویق می کند.
خالق مجموعه در ‘اوج غربت نارنج’ نیز در مورد زمان داوری ها به ایرنا گفت: انتخاب اولیه در حال انجام است که پس از ارسال از روز شنبه داوری ها آغاز می شود که در نهایت برگزیدگان نهایی انتخاب خواهند شد .

* سه شاعر مطرح داوری آثار را بر عهده دارند
وی با بیان اینکه سه نفر از جزیره کیش در مرحله نخست انتخاب آثار را بر عهده دارند افزود: یک سوم شعرهای رسیده پس از داوری اولیه به مرحله نهایی خواهند رفت، داوری آثار را علیرضا قزوه ،محمد علی بهمنی و سعید بیابانکی بر عهده خواهند داشت.
خالق مجموعه شعر ‘ همه تو ‘ با اعلام اینکه در هر قالب سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب می شوند افزود: به نفرات اول تا سوم به ترتیب یک میلیون، ۷۰۰ هزار و ۵۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت و آثار برگزیده در مجموعه ای به چاپ می رسد.

*برگزاری دورهمی شاعرانه
این شاعر معاصر به برپایی نمایشگاه خط از شعرهای برگزیده و همچنین برگزاری شب شعر و طنز به عنوان برنامه های جنبی این جشنواره اشاره کرد و گفت: آئین اختتامیه سومین جشنواره شعر و سرود کیش پنجم و ششم اسفند به همراه یک دورهمی شاعرانه با حضور شاعران مطرح طنز کشور قاسم رفیعا، احمدی و سعید بیابانکی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نخستین دوره جشنواره شعر در سال ۹۳ در کیش به صورت سوگواره عاشورایی و درسطح شاعران جزیره برگزار شد و جشنواره دوم ویژه شاعران کیش و مناطق آزاد بود.
در دومین دوره ۸۶ شاعر مناطق آزاد با ۳۴۰ اثر در جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۱۷ اثر از شاعران کیش و مناطق آزاد برگزیده شد که آثار برگزیده شاعران در کتابی به نام’ نوای نینوا در کیش’ جمع آوری و به صورت کتاب به چاپ رسید و قرار است در جشنواره سوم توزیع شود.
همه تو، در اوج غربت نارنج،۱۴۲۰ سال پس از تو، در طالعت ستاره زیاد است ماه نه، ردپای روشنی، یک جرعه سیب و زنی شبیه خودش مادر از جمله آثار نغمه مستشار نظامی است.
خبرنگار: مریم زبان دان *انتشاردهنده: علی شریفی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر