menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

میلاد امام علی

یکی بود گل دردانه رسول خدا (ص)

سلام
هر کس برای خواستگاری دختر می آمد، پدر می گفت: ازدواج دختر من باید با اذن الهی انجام بشه. دیگه همه فهمیده بودند که یک انسان عادی لیاقت همسری این دختر رو نداره و باید کسی به خواستگاری بره که از نظر صدق و صفا، ایمان و اخلاص، فضائل معنوی و اخلاقی نزدیک به پیغمبر باشه.
نظر همه به سمت علی (ع) جلب شد و امام رو تشویق به خواستگاری کردند. علی (ع) خدمت رسول خدا رسید و با شرم و حیا موضوع رو با پیغمبر مطرح کرد. پیامبر فرمود: باید موضوع رو با فاطمه ام در میون بذارم.
پدر موضوع رو با دخترش در میون گذاشت. فاطمه (س) سکوت کرد. پیامبر بلند شد و فرمود: الله اکبر سکوتها اقرارها … سکوت فاطمه علامت رضاست.

پیامبر هم با این ازدواج موافقت کرد و قرار شد مقدمات فراهم بشه. داماد اندوخته ای نداشت و بناچار زره خودش رو فروخت وپ ولش رو خدمت پیامبر آورد. پیامبر مقداری از پول رو به سلمان داد تا برای فاطمه عطر تهیه کند و بقیه را به عمار و ابوبکر داد تا برای عروس و داماد وسایل زندگی تهیه کنند. جهیزیه فاطمه بشرح زیر تهیه شد:
۱-یک پیرهن ۲-روسری ۳-قطیفه مشکی ۴-یک تخت ۵-دو تشک ۶-چهار بالش۷ -پرده ۸-حصیر ۹-دستاس (برای آرد کردن) ۱۰-مشکی از پوست ۱۱-کاسه چوبی ۱۲-ظرف پوستی برای آب ۱۳-سبوی سبز رنگ ۱۴-چند کوزه ۱۵-دو بازو بتد نقره ای ۱۶-یک ظرف مسی

شب عروسی رسید. بعد از صرف شام، رسول خدا فاطمه اش رو صدا کرد. فاطمه با شرم و حیای خاصی خدمت پدر رسید. بطوری که پایش لغزید و نزدیک بود زمین بخورد. پیامبر دست دخترش رو گرفت و در حقش دعا کرد: “خداوند تو را از تمام لغزشها حفظ کند”.
بعد همه بطرف خانه داماد براه افتادند. پیامبر مهار شتر عروس رو به دست سلمان داد. به خانه علی رسیدند. عروس و داماد وارد حجله شدند. بعد پیامبر وارد شد. چهره فاطمه اش رو باز کرد و دست دخترش رو در دست علی گذاشت. از فضائل علی برای فاطمه گفت و بالعکس. و گفت اگه علی آفریده نشده بود هیچکس لیاقت همسری فاطمه اش رو نداشت. بعد کارها رو تقسیم کرد: کارهای داخل خانه برای فاطمه و خارج از خانه برای علی
آخرین دعایی که پیامبر فرمود این بود:
پروردگارا این دختر من و محبوبترین مردم نزد من است. پروردگارا علی نیز گرامی ترین مسلمانان نزد من است. خداوندا رشته محبت این دو را استوار فرما.

با عرض تبریک به مناسبت اول ذی الحجه، فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) سروده زیر تقدیم می شود برگ سبزی است تحفه درویش :

فرشتگان خدایی به عرش رحمانی

همه به حال شعف در پی چراغانی

به کف زنی شده مشغول بهر پیوندی

و می کنند به سوی زمین گل افشانی

در آسمان مدینه زنند بال و پری

به دور خانه طاها (ص) حبیب ربانی

به روز اول ماهی که هست ذی الحجه

مدینه گشت مهیا برای مهمانی

مدینه غرق سرور است بهر پیوندی

میان دو گل خلقت کمال انسانی

یکی بود گل دردانه رسول خدا (ص)

یکی بود علی (ع) آن شهریار ایمانی

بخواند خطبه پیمبر برای این پیوند

و دست بدست بداده دو یار جانانی

نهال پاک امامت برفت در دل حاک

که رفته رفته دهد میوه های روحانی

بسی رضایت پروردگار حاصل شد

ز ازدواج پر از سادگی و آسانی

ز وصلتی که شود در تمامی اعصار

نمونه ای ز بهین شیوه مسلمانی

الا تو حضرت صاحب (عج) عطا نما صله ای

به شاعری که کند اینچنین ثنا خوانی

اسماعیل تقوایی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر