menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر اکسیر

یکی از وظایف طنز، دفاع از مظلوم است

اکبر اکسیر شاعر طنزپرداز کشورمان با ابراز ناراحتی از آنچه در غزه می گذرد، گفت: طنز هم مانند سایر هنرها باید در این زمینه وظیفه اش را ایفا کند.

به گزارش شیرین طنز، اکبر اکسیر طنز پرداز متعهد کشور در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری، با بیان این که یکی از وظایف طنز دفاع از مظلوم، افشای ریاکاری و ساختن دنیایی سرشار از صلح و مهربانی است، گفت: طنز تا کنون به وظیفه اش در این زمینه عمل کرده است.

اکبر اکسیر

اکسیر توضیح داد: در بین تمام هنرها طنزِ تصویری یکی از بزرگترین کمک ها را به انقلاب فلسطینی ها انجام داده که باید به کاریکاتورهایی که توسط “ناجی علی” درمورد مظلومیت فلسطینی ها کشیده است اشاره کرد. وی ادامه داد: ناجی علی یک کودک فلسطینی را به عنوان سمبل کودکان فلسطینی به تصویر کشید و در نهایت هم با هنرش و هم با مرگش، دفاع جانانه ای از مردم حق جوی فلسطین کرد.

این شاعر شناخته شده کشور گفت: اکنون هم تمام هنرمندان خود را موظف می دانند که از این مظلومیت بزرگ مردم فلسطین دفاع و ظلمی که به آنها می رود را افشا کنند. وی هشدار داد: از ابزار طنز می توان برای نشان دادن چنین فجایعی کمک گرفت، اما در عین حال باید بسیار مراقب بود و این کار، کار ساده ای نیست چرا که عمق فاجعه به قدری زیاد است که ممکن است با اندکی لغزش، نتوان مفهوم را آنطور که باید و شاید به مخاطب منتقل کرد و مخاطب دچار کج فهمی یا ایهام شود.
اکسیر همچنین گفت: تا کنون برای پرداختن به مسائل دفاع مقدس و فرهنگ پایداری کارهای خوبی انجام شده اما با توجه به اتفاقاتی که در جهان در حال رخ دادن است، نیاز است کارهای بهتر و بیشتری انجام شود و بتوان آنها را در سطح جهانی عرضه کرد. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هنرمندان به ویژه هنرمندان حوزه هنری، در طنز آیینی و دفاع مقدس پرچمدار باشند و راه را برای نگاه کردن و پرداختن به این مسائل مهم از نگاه تاثیرگذار طنز باز کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر