menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

یاسر محدثی : انیمیشن طنز فضیلت ابدی با موضوع داعش ساخته شد

محدثی گفت: اگر ارگان یا سازمانی از انیمیشن «فضیلت ابدی» حمایت کند، این انیمیشن قابلیت سریال شدن با موضوع بیداری اسلامی را دارد.

به گزارش شیرین طنز، یاسر محدثی، انیمیشن‌ساز و از شرکت کنندگان یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های صدثانیه ای در مورد اثر خود در این جشنواره به خبرنگار شبستان گفت: اثری که برای این جشنواره ارسال کردم، یک انیمیشن کوتاه با نام ” فضیلت ابدی ” است. این انیمیشن یک نگاه طنز به موضوع داعش دارد و ساخت آن تقریبا یک ماه طول کشید. قصه این انیمیشن یک پروژه دانشجویی برای حدود ۹ ماه پیش بود که در آن زمان داعش موضوع روز بود. فکر کردم اگر با نگاه طنز به این مسئله پرداخته شود، تاثیر گزاری و برد اجتماعی بیشتری خواهد داشت.

محدثی اظهار داشت: انیمیشن ” فضیلت ابدی ” را به جشنواره های عمار، فیلم کودک و نوجوان و فعالان فضای مجازی ارسال کردم. این انیمیشن توانست امسال در جشنوراه فعالان مجازی رتبه دوم را بگیرد.

محدثی با بیان اینکه دومین سالی است که در جشنواره بین المللی فیلم های صدثانیه ای شرکت می کنم، عنوان کرد: من در دومین یا سومین دوره این جشنواره نیز شرکت داشتم. در مورد این جشنواره نمی توانم نظر خاصی بدهم زیرا آن را متناوب دنبال نکردم و امسال نیز بعد از گذشت سالها در این جشنواره شرکت کردم.

وی که انیمیشن هایی همچون ” پرستاران کوچک ” ، ” قصه های کهن ” و ” آرزوی زاغ ها ” را ساخته است، تصریح کرد: انیمیشن ” فضیلت ابدی ” این قابلیت را دارد که به صورت سریال با موضوع بیداری اسلامی ارایه شود. اگر ارگان یا سازمانی حمایت کند این انیمیشن قابلیت این را دارد که به شکل یک سلسله داستان در قالب سریال ارایه شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ زمان و گزینه خوبی برای ساخت فیلم است، اظهار داشت: تصور من این است که در این دوره حوصله مخاطبان بسیار کم است. مردم در فضای مجازی ۲-۳ دقیقه بیشتر برای دیدن ویدیو زمان نمی گذارند چون حوصله ندارند. فیلمسازان نیز باید به خواسته مردم تن دهند. فیلم های با زمان بلند مخاطب ندارد و اثر از بین می رود. به نظرم پیام را می توان در ۱۰۰ ثانیه ارایه کرد و مردم در این زمان تحمل دارند، اثری ببینند. زمان ۱۰۰ ثانیه می تواند اثرگذار باشد زیرا سواد بصری مردم بالا رفته است.

محدثی با اشاره به اینکه ۱۵ سال است کار انیمیشن انجام می دهم، بیان کرد: تاکنون ۸ سریال و ۱۸ کار کوتاه تولید کردم. عموما در فضای تلویزیون کار کردم که اشل آن جشنواره بردار نیست. ۲۵۰۰ دقیقه تولید انیمیشن با تکنیک های مختلف دارم که شاید بتوانم بگویم ۱۰ دقیقه آن قابلیت ورود به فضای جشنواره دارد زیرا جشنواره فضای خاصی دارد. نگاه من تولید برای صدا و سیما بود و نگاه جشنواره ای نداشتم.

گفتگو از مریم داوری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر