menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

«یاسر خانبرای» برگزیده فستیوال وردپرس کاسکایس پرتغال ۲۰۱۵ شد

«یاسر خانبرای» برگزیده فستیوال وردپرس کاسکایس پرتغال ۲۰۱۵ شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «یاسر خانبرای» برگزیده فستیوال وردپرس کاسکایس پرتغال شد. این فستیوال که هر سال بهترین آثار مطبوعات دنیا را در موزه معروف خود معرفی می‌کند، از معتبرترین رقابت‌های کاریکاتور در سطح جهان است و در سه بخش کاریکاتور چهره، کارتون مطبوعاتی، کارتون طنز برگزار می‌شود.

یاسر خانبرای درباره این اثر که کاریکاتور چهره مادر ترزا ، می‌گوید: «در این اثر ارتباطی بین فرم و معنی ایجاد شده، روابطی دوار و دایره ای که مفهومی از پاکی و روحانیت را تداعی می‌کند و دستی اغراق آمیز که فرم ها را به عروج می‌رساند. سوژه این اثر که گل “عشقه” است که از درون خود به دور مادر ترزا حلقه زده است و جدا از روابط رنگی و معنایی که عشق را از درون هدیه می‌کند، او خود را در درون یک گل می‌بیند هرچند کوتاه باشد و کوچک اما به تمامی عشق است و انسانیت..!»

بر اساس این گزارش، «یاسر خانبرای» در رشته گرافیک دانشگاه انقلاب اسلامی تهران تحصیل کرده و در زمینه طراحی، کاریکاتور و گرافیک فعالیت می‌کند. وی پیش از این در ششمین جشنواره بین‌المللی فجر تهران، فستیوال جهانی طنز آمازون برزیل ۲۰۱۳ و مسابقه بین‌المللی کاریکاتور غزه مقاماتی کسب کرده است.

حضور و راهیابی به بخش فینال‌های فستیوال جهانی گالاریت ایتالیا، فستیوال جهانی پورتو کارتون پرتغال، چهارمین فستیوال جهانی مرد قرمز چین، سی و هشتمین فستیوال جهانی پیریسیکابا در برزیل، دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران بخش دیگری از سوابق هنری در عرصه بین‌المللی و داخلی این هنرمند جوان کشورمان است.

وی همچنین در سال گذشته نیز در همین فستیوال مقام سوم را کسب کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر