menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

زهرا دُری

گفتگو با نفر دوم بخش مقاله جشنواره طنز سوره هشتم

یک طنز پرداز گفت: در هشت دوره گذشته از مسابقات طنز مکتوب سوره هیچ‌گاه خانم‌ها رتبه اول را کسب نکرده‌اند ؛ متاسفانه هیچ‌گاه خانم‌ها را در رتبه نخست قرار نمی‌دهند.

به گزارش شیرین طنز، زهرا دری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: با مقاله‌ای تحت عنوان “بررسی طنز در کودکانه های منوچهر احترامی” در این دوره از مسابقات شرکت کردم که رتبه دوم نصیب من شد.

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

وی با بیان اینکه در حال حاضر کتاب‌های کودک هیچ‌گونه بردی ندارند، ادامه داد: پیش از این طنز در شعرهای کودک بررسی نشده بود که این کار را انجام دادم. این طنز پردازبه کودکانه های منوچهر احترامی اشاره و تاکید کرد: “حسنی نگو یه دسته گل” و “حسنی ما یه بره داشت” نمونه هایی از آثار منوچهر احترامی است و 60 عنوان کتاب از کتابهای منوچهر احترامی تقلید شده است.

وی با بیان اینکه احترامي 36 عنوان کتاب در بخش کودک نوشته است، تصریح کرد: در این مقاله علت موفقیت کارهای منوچهر احترامی و دلیل جذب کودکان سه دهه معاصر مورد بررسی قرار گرفت. این طنز پرداز، اصلی ترین شگرد کارهای کودک منوچهر احترامی را طنز دانست و گفت: بیان طنز در کارهای احترامی بسیار غیر مستقیم و لایه لایه بوده است.

وی تاکید کرد: احترامی در جایی عنوان کرده که 90 ناشر بدون اطلاع، کتاب های مرا چاپ کردند که این تعداد چاپ نشان دهنده جذاب بودن کتاب‌ها است. دری اضافه کرد: احتمال این را می‌دادم که در این دوره از مسابقات رتبه نخست را کسب کنم اما متاسفانه هیچ‌گاه خانم ها را در رتبه نخست قرار نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: در هشت دوره گذشته هیچگاه خانم ها رتبه اول را کسب نکرده اند و کسب رتبه دوم هم خیلی کم برایشان اتفاق افتاده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر