menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گفتگو با مسئولین در حاشیه بازدید از نمایشگاه کاریکاتور ترامپیسم تبریز

در پی اظهارات سخیف و بی پایه و اساس ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ارزش‌های نظام و ایران اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حوزه هنری استان آذربایجان شرقی اقدام به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «ترامپیسم» هم‌زمان با آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در محوطه مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز کرد که با استقبال گسترده نمازگزاران و آحاد مردم روبه‌رو شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مقامات و مسئولین استانی شرکت کننده در نماز جمعه تبریز ضمن بازدید از نمایشگاه فوق به اظهار نظر درخصوص اظهارات اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا، و اقدام منحصر به فرد حوزه هنری استان در برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» پرداختند که در ادامه می‌آید:

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی: زبان هنر چهره پلید ترامپ را به خوبی تبیین می‌کند

رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: سخنان سخیف و بی‌پایه و اساس رئیس جمهور آمریکا ترامپ، علیه ایران در ادامه اقدامات خصمانه آن‌هاست.

وی ضمن محکوم کردن سخنان یاوه ترامپ علیه ایران، افزود: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون رفتار خصمانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران داشته و هیچ گاه دست از دشمنی برنداشته است.

شهرتی‌فر افزود: ماهیت دولت آمریکا برای همگان روشن است و سیاست‌های آن ها در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: باید سیاست‌های آمریکا که برخلاف اصول انسان دوستانه است برای همه ملت‌ها افشا شود.

شهرتی‌فر گفت: فضای همدلی و همگرایی پس از سخنان رئیس جمهور آمریکا بیش از گذشته در کشور ما حاکم شده است.

وی با بیان اینکه امروز حقانیت سند برجام بیشتر معلوم شد، ادامه داد: به دلیل حقانیت مواضع کشور ما، کشورهای اروپایی از برجام دفاع کردند.

وی افزود: برای نخستین بار یک وفاق جهانی را پشت ایران دیدیم و این حاصل زحمات دستگاه خارجی، در راس آن رئیس جمهور و در رأس همه مقام معظم رهبری بوده است.

شهرتی‌فر در ادامه ضمن قدردانی از اقدام حوزه هنری استان درخصوص برگزاری نمایشگاه «ترامپیسم» در حاشیه برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز گفت: این زبان هنر است که توانسته است چهره واقعی و پلید رئیس جمهور آمریکا، ترامپ، را به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثار بسیار خوبی عرضه شده است که در واقع نمایانگر چهره حقیقی آمریکاست.

شهرتی‌فر اضافه کرد: البته هنرمندان باید در تمامی رشته‌های هنری سعی کنند تا چهره خبیث امریکا را بهتر به جهانیان نشان دهند.

فرمانده سپاه عاشورا: رسالت هنرمندان است که در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: همچنان که ارزش‌های انقلابی با زبان هنر اگر بازگو شود تاثیرگذاری بیشتر و بهتری خواهد داشت، طبیعتا مبارزه با استکبار جهانی هم در میدان جنگ نرم با زبان هنر می‌تواند موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب با تمام توان، فرهنگ و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند، گفت: حوزه هنری می‌تواند با تولید آثار هنری خوب و فاخر نقش اساسی را در مقابله با هجمه‌های دشمنان ایفا کند.

وی تصریح کرد: هنر بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمن است و ما امروز در این نمایشگاه دیدیم که این زبان به خوبی توانسته است ظاهر و باطن آمریکا را یکجا نشان دهد.

وی با اشاره به لزوم به‌کار‌گیری ابزار هنر در معرفی چهره خبیث دشمنان به ویژه دشمن اصلی انقلاب، آمریکا، گفت: نباید اجازه دهیم آن ها با تولید آثار هنری انقلاب را نشانه روند و این وظیفه و رسالت هنرمندان ما است که در برابر هجمه‌های آنان ایستادگی کنیم.

رئیس سازمان صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی: نمایشگاه «ترامپیسم» افکار عمومی را متوجه حرکت خصمانه آمریکا می‌کند

غلامحسین لطیفی، رئیس سازمان صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و نظام ما نظام دینی اسلامی و برگرفته از آموزه‌های الهی است.

وی افزود: بر همین اساس، مسیرآموزش دین با آموزش شیطان هرگز یکی نیست و انتظاری غیر از این هم از ترامپ نمی‌شود داشت.

وی با بیان اینکه انتظار از خودی ها بیشتر است، اظهار داشت: خودی ها باید بصیرت خود را افزایش دهند و در زمین دشمن بازی نکنند و بدانند که در مقابلشان چه کسی قرار گرفته است که اگر متوجه شوند که شیطان در مقابل آن هاست بسیاری از مسائل و مشکلات قابل حل است.

لطیفی گفت: ما نباید از شیطان انتظار نیکی و خیر داشته باشیم. ترامپ هم سردمدار این شیطان بزرگ است که با توسل به زور و پول و قدرت در دنیا هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد و تنها کشوری که در مقابل آن ها ایستاده است ایران است؛ چرا که هدف ایران چیزی جز ظلم ستیزی نیست. به همین خاطر در منطقه یک سری کشورها بعد از سال ها بیدار شده‌اند و با نظام و تفکر امام همراه شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام خوب حوزه هنری مبنی بر برگزاری نمایشگاه «ترامپیسم» در حاشیه برگزاری نماز جمعه تبریز گفت: هنر یکی از راه‌های نشان دادن بداخلاقی، تجاوز، زورگویی و بی‌کفایتی آمریکاست.

وی تصریح کرد: آمریکا که ادعای سردمداری تمدن در دنیا را دارد به واسطه همراهی با رژیم صهیونیستی دنبال زور و چپاول منطقه است و این حرکت هنری می‌تواند این اقدامات ناپسند آن ها را به تصویر بکشد تا جهانیان واقف شوند به اینکه آمریکا هدفی جز چپاول در منطقه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حسن دیگر نمایشگاه این است که افکار عمومی را به حرکت‌های خصمانه آمریکا و رژیم کودک‌کش اسرائیل متوجه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز: هنرمندان سطح عقلانی جامعه را ارتقا دهند

شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری جواب کوبنده‌ای به اظهارات ترامپ داده‌اند و بنده هم به تبعیت از آن بزرگواران اظهارات ترامپ را محکوم می‌کنم.

وی ادامه داد: اما باید متذکر شوم که آنچه ما را تهدید می‌کند نه سخنان یاوه ترامپ و بیگانگان است بلکه برخی اظهارات در داخل مطرح می‌شود که در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه مسائل بیرونی زیاد نگران کننده نیست، گفت: در داخل اما باید سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم نه سطح احساسی را و در عین حال شعور جامعه را ارتقا دهیم و این چیزی است که هنر می تواند به آن دامن بزند.

وی اضافه کرد: آثاری که هنرمندان خلق می‌کنند باید باعث ایجاد شعور و عقلانیت در جامعه شوند؛ چرا که دیگر زمان آغازین روزهای انقلاب سپری شده است و همه دارای سواد و تحصیلات عالیه هستند و برخوردها نباید مثل برخوردهای آغازین روزهای انقلاب باشد بلکه باید توام با عقلانیت، علم و شعور باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: هنرمندان در پرداختن به مسائل روز، به‌روز بوده‌اند

محمد‌حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکر در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: آمریکا بعد از فروپاشی شوری همیشه در پی شکل دهی به امپریالیسم جدید بوده و هست؛ لذا اخیراً این مسئله را آشکارا مطرح کرده‌اند و آنچه مهم است این است که دنیا از این تفکر استقبال نکرده است.

فرهنگی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان کشورهای اروپایی باید مواضع روزهای اخیرشان را نسبت به سیاست‌های آمریکا تصحیح کنند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز جهانیان متوجه خواهند شد تصمیماتی که در قالب اجماع بین‌المللی چند کشور گرفته می‌شود فاقد ارزش و خاصیت است که بر ضرر آمریکا و کشورهای اروپایی است.

وی در ادامه درخصوص نمایشگاه ترامپیسم گفت: حوزه هنری استان طبق معمول به موضوع روز توجه کرده است و کاریکاتور ابزاری قوی برای واقعیات است و انتظاری غیر از این از هنرمندان نباید داشت و هنرمندان همیشه در پرداختن به مسائل روز جامعه، به روز بوده‌اند و این جای تقدیر از حوزه هنری استان و هنرمندان متعهد دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی: سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی توطئه علیه ملت ایران را آغاز کرده و پس از پشیمانی از رویارویی سخت با انقلاب اسلامی به عرصه جنگ نرم روی آورده است.

وی ادامه داد: برخی افراد در داخل کشور هستند که آمریکای جنایت‌کار را برای ما بزک می‌کنند و مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مواظب دست های چدنی آن‌ها باشید.

وی تصریح کرد: متاسفانه در برخورد با آمریکا به لحاظ کارهای هنری نتوانسته‌ایم اقدام درخوری انجام دهیم اما برگزاری همین نمایشگاه‌های هنری نظیر نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» اقدام خوبی است که حوزه هنری استان آن را برگزار می‌کند و البته باید این نمایشگاه‌ها تداوم داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز: ما از هنر در بیان جنایات آمریکا کمتر بهره جسته‌ایم

فرج قلیزاده، عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: نمایشگاه ترامپیسم و آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته به خوبی نشان می‌دهد که چهره اقعی آمریکا در چهره رئیس جمهورش نهان است.

وی بیان داشت: کاری که می‌شود با زبان هنر انجام داد هرگز نمی‌شود به بیانی دیگر بیان کرد؛ چرا که زبان هنر گویاترین زبان در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای نمایش چهره واقعی آمریکا از زبان هنر و رسانه در بیان جنایات آمریکا کمتر بهره جسته‌ایم؛ در حالی که طرف مقابل مدام از ابزار ذکرشده برای تطهیر خود بهره می‌برد و ما نیز باید از این ابزار به خوبی استفاده کنیم؛ درست مثل نمایشگاه فوق که توانسته است با زبان هنر چهره واقعی آمریکا را نشان دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز: هنرمندان چهره ترامپ را به خوبی تصویر کرده‌اند

محمدباقر بهشتی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: جای تعجب است که کشوری مثل آمریکا، ترامپ را رئیس جمهور کرده و به او رای داده است.

وی ادامه داد: ترامپ ضمن اینکه آبروی آمریکا را می‌برد، سیستم آمریکا را به هم زده است.

وی در ادامه با اشاره به حضور حوزه هنری در عرصه‌های سیاسی به زبان هنر گفت: هنرمندان تفکرات خود را در آثارشان مطرح کرده‌اند و در این آثار می‌بینیم که چهره ددمنشانه ترامپ به خوبی به تصویر کشده شده است.

وی به خاطر این اقدام از حوزه هنری قدردانی کرد.

رئیس اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: آمریکا بر سر منافعش چانه زنی می‌کند نه چیز دیگر

احمد احمدی‌منش، رئیس اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: ترامپ شخص تاجرپیشه‌ای است؛ اگرچه در کشور ما می‌گویند او فرد دیوانه‌ای است ولی من به این اعتقادی ندارم.

وی افزود: او شخص تاجرپیشه‌ای است و هر کاری از دستش برآید که منافع خود را کسب کند، انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: الان حرفش این است که هر قدر می‌تواند چانه زنی کند تا منافع آمریکا را تامین کند. لذا به این خاطر است که می‌خواهد به برجام الحاقاتی اضافه کند تا منافع خود و کشورش را تامین کند و بر سر این هم می‌خواهد چانه بزند.

احمدی منش گفت: همه روسای جمهور آمریکا از یک قماش‌اند و نظراتشان درخصوص برجام یکی است؛ فقط ادبیاتشان فرق می‌کند و تا به خواسته‌شان که همان رساندن اسرائیل به امنیت در منطقه است، دست نیابند ساکت و آرام نمی‌نشینند.

وی در ادامه گریزی به نمایشگاه «ترامپیسم» زد و گفت: نمایشگاه اقدام خوبی است ولی نظر من این است که نباید دشمن خود را سب کنیم. ما نباید حرکتی را انجام دهیم که در شان فرهنگ ما نیست. در قرآن هم آمده است که دشمن خود را سب نکنید؛ چرا که او هم مقدسات شما را سب می‌کند. لذا توهین در فرهنگ آمریکا امر مذمومی نیست و هر وقت می‌خواهند به کشوری توهین می‌کنند و ما نباید در دام آن ها بیفتیم؛ چرا که ما ادعای اسلام داریم و به این مسائل هم باید دقت کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی: نمایشگاه «ترامپیسم» در ۱۳ آبان نیز برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین تقی‌زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ترامپیسم» در نماز جمعه تبریز گفت: واقعیت این است که اصل مسئله را رهبری بیان داشتند که رئیس جمهور آمریکا آن اندازه پست و جاهل و نادان است و به سخنان او جواب دادن وقت صرف کردن است.

وی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب هم دو جمله درخصوص آمریکا بیان داشته‌اند که من هم آن ها را تکرار می‌کنم. اول اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و دوم اینکه ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت.

وی در ادامه اظهار داشت: اما درخصوص نمایشگاه ترامپ باید بگویم که حوزه هنری اقدام منحصر به فردی انجام داده که هم جذاب است و هم نوآوری دارد اما امیدوارم که نمایشگاه فوق در روز ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است نیز برگزار شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر