menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

وقایع تهرانیه

گفتگو با سردبیر روزنامه ی دوزاری مردم تهران

«وقایع تهرانیه» روزنامه‌ای طنز است که با کاغذ کرافت و با شکل و شمایل روزنامه‌های قدیمی در ایستگاه‌های متروی تهران با عنوان روزنامه دوزاری مردم تهران رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش شیرین طنز، رضا ساکی به عنوان سردبیر روزنامه «وقایع تهرانیه» در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا درباره‌ی ماهیت این روزنامه گفت: این روزنامه توسط مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران منتشر می‌شود و آقای شهرام گیل‌آبادی مدیر مسؤول این روزنامه است.

رضا ساکی

رضا ساکی

او گفت: وقایع تهرانیه از 18 بهمن 93 کار خود را آغاز کرد‌ و چهارشنبه سوم تیر ماه به شماره 100 رسید. این روزنامه هر روز بدون وقفه منتشر شده و به صورت تک برگ و کرافت در ایستگاه‌های مترو به شهروندان ارائه می‌شود.

رضا ساکی گفت: موضوعات این روزنامه به شهر تهران، بحث مترو،‌ انضباط شهری‌، فرهنگ شهروندی و تا حدودی به موضوعات روز تا آنجا که به انضباط شهری و فرهنگ شهروندی مربوط می‌شود، می‌پردازد. با توجه به اینکه یکی از رویکردهای اصلی هم که شهروندان با آن درگیرند بحث داستان‌های محیط زیست است که ما در شماره‌های قبلی به مباحث از جمله زیرگذرها، آلودگی‌ هوا،‌ دریاچه ارومیه‌، پرداخته بودیم و جالب است خیلی مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه در روزنامه وقایع تهرانیه سعی کرده‌ایم طنز اجتماعی را پررنگ کنیم، گفت: چون این سلیقه‌ ایجاد شده است که مخاطب دنبال طنز سیاسی می‌گردد، سعی کردیم طنز اجتماعی را پررنگ‌تر کنیم.

ساکی درباره تحریریه نویسندگان طنز این روزنامه نیز گفت: تحریریه‌ای داریم که یکسری نویسندگان مطرح با ما کار می‌کنند البته کسانی هم بودند‌، که نوقلم بودند و اکنون جزو نویسندگان خوب ما هستند و یکی از دلایلی که دوستان در این روزنامه می‌نویسند این است که روتین‌نویسی نمی‌کنند.

این طنزنویس همچنین به این نکته اشاره کرد که فضای طنز ما فقیر است و کارهایی طنز با مشقت درمی‌آید.

ساکی در پایان به یکی از ستون‌های ثابت روزنامه «وقایع تهرانیه» اشاره کرد و گفت: ستون بوستان شهری به نظرم یکی از اتفاقات خوب است که در آن اشعاری به شکل طنز کاملا تحلیلی بیان می‌شود.

به گزارش ایسنا‌، روزنامه وقایع تهرانیه‌، روزنامه طنز مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران «ضمیمه تهران شهر» است. شهرام گیل آبادی مدیر مسئول‌، رضا ساکی سردبیر‌، انوشه میرمجلسی دبیر تحریریه و جمعی از نویسندگان که نخواسته‌اند نامشان فاش بشود شورای نویسندگان این روزنامه هستند این روزنامه هر روز منتشر می شود.

روزنامه طنز «وقایع تهرانیه» به همت جمعی از طنزنویسان و با حمایت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از تاریخ ۱۸ بهمن ۹۳ منتشر شد. وقایع تهرانیه در یک ورق و روی کاغذ کرافت به طور رایگان در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های تندرو و مراکز فرهنگی شهر تهران توزیع می‌شود.

وقایع تهرانیه را از اینجا دانلود کنید

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر